Albumai

Prancūziško pragaro praba – „VI / Temple of Baal / The Order of Apollyon“

2017.08.07 14:53, Greta

split coverŠių metų kovo 31-ąją lenkų didžiūnai „Agonia Records“ išleido plačioje Prancūzijos black/death metalo scenoje savo užtikrintas vietas turinčių grupių VI, TEMPLE OF BAAL ir THE ORDER OF APOLLYON splitą, kuriame aiškiai girdimas kiekvieno iš šių trijų kolektyvų profesionalumas ir pasišventimas savo amatui ir įsitikinimams privertė atidžiau įsiklausyti ir skirti jiems ir jų bendram įrašui daugiau laiko.

Visas tris grupes sieja modernus, kokybiškas skambesys, kurio vis tik nereikėtų painioti su „nupoliruotu“ ir „nulaižytu“, ir dėl to jau begalybę kartų iškritikuotu, daugelio dabartinių metalo grupių skambesiu. VI, TEMPLE OF BAAL IR THE ORDER OF APOLLYON taip pat vienija didelis dėmesys dvasinei kuriamos muzikos pusei ar, teisingiau tariant, muzikai ir dainų tekstams kaip priemonėms išreikšti savo religinius įsitikinimus ar ieškojimus. Ko gero, svarbiausioji jungiamoji grandis šiame splite vis dėl to yra gitaristas/bosistas/vokalistas BST, kuris ne tik groja visose trijose grupėse (šiame splite tik THE ORDER OF APOLLYON ir VI), bet ir yra šio įrašo prodiuseris. Visi instrumentai, išskyrus būgnus, buvo įrašyti, sumiksuoti ir sumasterinti nuosavoje BST studijoje.

THE ORDER OF APOLLYON

THE ORDER OF APOLLYON – įdomus atvejis. 2008-aisiais black/death projektas startavo tarptautine allstar sudėtimi: nepailstančiu BST (AOSOTH, VI, TEMPLE OF BAAL (live), ex-BALROG, ex-ABORTED, ex-ANTAEUS (live)), būgnininku Daniel Wilding (CARCASS, ex- ABORTED), tada gitara CRADLE OF FILTH grojusiu James Mcllroy ir tuometiniu AKERCOCKE bosistu Peter Benjamin. Nepaisant daug žadančio grupės sąstato ir kokybiško skambesio, 2010-aisiais išleistas debiutinis albumas „The Flesh“ susilaukė gana vangių ar, tiksliau, nusivylimo nestokojančių vertinimų, su kuriais tenka sutikti: kompozicijos kietai sukaltos, produkcija puiki, atlikimas profesionalus, tačiau… trūksta savitumo ir nuoseklumo, įrašas paprasčiausiai nepalieka didesnio įspūdžio.

Antrajam albumui pavadinimu „The Sword and the Dagger“ prisirpti prireikė penketo metų, per kuriuos THE ORDER OF APOLLYON sąstatas patyrė radikalias permainas. BST išliko vieninteliu (ir svarbiausiu) nuo grupės įkūrimo THE ORDER OF APOLLYON tebegrojančiu nariu, likusias tris pozicijas 2014-aisiais užėmė Prancūzijos ekstremalios muzikos pažibos: būgnininkas Skvm (ARKHON INFAUSTUS, HELEL, TEMPLE OF BAAL, ex-LIVARKAHIL), gitaristas/vokalistas Saroth (GOAT TORMENT, TEMPLE OF BAAL, AOSOTH (live), HELL MILITIA (live), NARGAROTH (live), ex-ANTAEUS (live)) ir bosistas/vokalistas Herr Krauss (ex-LIVARKAHIL).

2015-ųjų „The Sword and the Dagger“ – gerokai „juodesnis“ nei pirmasis grupės albumas, daugiausia įtakos tam, akivaizdu, turėjo žymiai persirikiavusios THE ORDER OF APOLLYON gretos.  Nors išsaugojo „The Flesh“ būdingą melodingumą ir grūvą, į vėlesnįjį prancūzų albumą nutekėjo nemažai juodo AOSOTH nuodo, įrašas vientisesnis, negatyvesnis, artimesnis giliai pogrindinei širdžiai.

THE ORDER OF APOLLYON 2017-ųjų splitą su TEMPLE OF BAAL ir VI pradeda trumpiausia jame daina „Chapter One: Trident of Flesh“ – gana savitu melodic death ir black deriniu. Santykinai paprastas, bet „suveikiantis“ kūrinys: dominuojantis, bet neperspaustas gitarų melodingumas, keletas įsimintinų rifų, solidus deatho vokalas ir puikiai sukurta atmosfera. Beje, po „The Sword and the Dagger“ grupę palikusį Herr Krauss pakeitė bosistas/vokalistas A.K. (DECLINE OF THE I, MALHKEBRE, MERRIMACK, VORKREIST, WAITING FOR MY END).

TEMPLE OF BAAL

Brandžiausias kolektyvas šiame splite, TEMPLE OF BAAL, diskografiją krautis pradėjo dar 1998-aisiais. Šiuo metu grupės kvartetą sudaro muzikantai, grojantys ir kitose Prancūzijos ekstremaliojoje scenoje dominuojančiose grupėse – HELL MILITIA, ARKHON INFAUSTUS, AOSOTH ir jau aptartuose THE ORDER OF APOLLYON.

Pirmieji TEMPLE OF BAAL įrašai – „nesugadinto“ klasikinio blacko pavyzdžiai (įdomi detalė, jog antrajame grupės demo „Black Unholy Presence“ (2002) BATHORY „Woman of Dark Desires“ koveriui vokalo partiją įrašė WATAIN lyderis Erikas Danielssonas), tačiau jau antrajame prancūzų studijiniame albume „Traitors to Mankind“ yra nemažai death ir thrash metalo užuominų. Nuo 2009-ųjų TEMPLE OF BAAL pradėjo savo iki šiol besitęsiantį bendradarbiavimą su „Agonia Records“ ir tais pačiais metais išleistas trečiasis albumas „Lightslaying Rituals“ žymi svarbų pokytį grupės skambesyje: susiformuoja išdidus, epiškas, tamsus ir stiprus TEMPLE OF BAAL deathas. „Verses of Fire“ (2013) ir „Mysterium“ (2015), dvejuose vėliausiuose savo albumuose, nelabasis Prancūzijos ketvertas vis tik atsigręžė atgal į savo juodąsias šaknis, ir nors muzikine prasme grupė išlaikė death metalui būdingą skambesį, blacko atmosfera šiuose įrašuose yra pamatinis elementas. Patys TEMPLE OF BAAL nariai interviu apie save kalba kaip apie black metalo grupę, pabrėždami, jog jų su Left Hand Path susiję religiniai įsitikinimai ir atsidavimas „uždraustajam“ tikėjimui, yra ne tik jų kūrybos, bet apskritai šio žanro esmė ir svarbiausias kriterijus.

Kolektyvo sąskaitoje, tiesa, nemažai split įrašų: su ankstyvaisiais prancūzų blackeriais ETERNAL MAJESTY, suomiais SARGEIST, su demo stadijoje taip ir užmigusiais, bet nuostabiais ANCESTRAL FOG, vietiniais stebukladariais AOSOTH ir šiemet savo debiutiniu albumu kaip reikiant pasižymėjusiais RITUALIZATION.

Šiųmečiame splite su daina „Caput Secundum: Non Sum Dignus“ pasirodę TEMPLE OF BAAL ir vėl demonstruoja gebėjimą deatho didingumą derinti su tamsia blacko atmosfera bei patirtį komponuojant skirtingus elementus, nepamirštant, žinoma, suklusti verčiančių gitaros solo. Dinamiškas, daugiasluoksnis, profesionaliai atliktas ir gilus kūrinys.

VI

Studijinį projektą VI 2007-aisiais įkūrė du AOSOTH nariai, gitaristas BST ir bosistas INRVI (tiesa, grodami VI rolėmis jie nutarė apsikeisti – BST atsakingas už bosą, o INRVI – už gitaros ir vokalo partijas). 2008-aisiais išleistame EP „De Praestigiis Daemonum“ grupei teko pasitelkti programuotus būgnus, tačiau įrašinėjant debiutinį pilnametražį VI albumą „De Praestigiis Angelorum“ (2015) į kolektyvo gretas įsiliejo dabartinis MERRIMACK, RITUALIZATION, OSCULUM INFAME (live) ir buvęs AOSOTH bei daugelio kitų žymių prancūzvelnių būgnininkas Blastum. Jokių abejonių, jog prieš porą metų gimęs „De Praestigiis Angelorum“ yra maniakiškų pastangų ir kančių pareikalavęs vaisius: technine ir kompozicine prasme albumas baisiai sudėtingas, visi aštuoni kūriniai jame tiesiog persunkti nuolatinės kaitos ritmikoje ir atmosferoje, tačiau VI narių atsidavimas savo dideliems ir „darniai išblaškytiems“ užmojams, vargu, ar gali kelti abejonių. Taikliausia, mano manymu, šį albumą būtų pavadinti „reikliu“, nes jis išties reikalauja atidaus klausymo, o pastovus kismas išvargina po kiekvienos perklausos. Kad ir koks ypatingas šis 2015-ųjų įrašas bebūtų, turiu pripažinti, jog man asmeniškai daug gilesnį įspūdį paliko „De Praestigiis Daemonum“ – muzikine prasme daug paprastesnė ir grubesnė, tačiau, mano nuomone, daug tamsesnė ir „demoniškesnė“ pirmoji VI išpažintis.

Prieš šių metų splitą VI trumpą bendrą įrašą 2010-aisiais išleido drauge su AOSOTH, šalia pastarųjų titulinės hipnozės „Angels Falling Down“ įrašę intensyvią grožybę „Confiteor Deo omnipotènti, et vobis, fratres, quia peccavi nimis cogitatiòne, verbo, òpere et omissiòne“. Splitą su TEMPLE OF BAAL ir THE ORDER OF APOLLYON didingai užbaigiantis beveik vienuolikos minučių kūrinys „Troisième Chapitre: Aucun d’entre vous ne sera sauvé. Car c’est impossible aux Hommes et tout est possible à Dieu. Il ne va rien rester de vous, rien de votre nombre, de votre grandeur“ rodo, jog VI ir toliau puoselėja „De Praestigiis Angelorum“ atrastą komplikuotą, kampuotą, bet melodingesnį skambesį, dainos viduryje esama tipiško grupei chorinio intarpo, po kurio įvyksta įsimintinas lūžis, pirmųjų minučių instrumentinė įtampa nuslūgsta, lėtas ir melancholiškas pasažas verčia užmerkti akis, tačiau pamažu vis intensyvėdami, VI dainos pabaigoje vėl grįžta prie nuožmesnių ir įsakmesnių tonų.

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
Antichrist Hammerfist
2017.08.09 12:21

Gera recenzija. Splito dabar klausau ir įspūdžiai taip pat labai neblogi.

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus