Straipsniai

„Mes esame laukiniai, kaip VENOM“ – interviu su Sadistu iš BESTIAL RAIDS

2017.04.29 12:00, Greta

23141_logoBalandžio 22-ąją nugriaudėjęs jubiliejinis „Armageddon Descends“ festivalis savo muzikinėmis-eschatologinėmis užmačiomis tikrai nepagailėjo GAUSIAI susirinkusios publikos. „Nesiterliojantys“ ir kompromisų nepripažįstantys BESTIAL RAIDS, į „Armageddon Descends“ iš Lenkijos sugrįžtantys jau antrąjį kartą, mano ausims buvo vienas iš kulminacinių taškų renginyje. Dideliam savo malonumui turėjau galimybę ne tik būti vieno iš negailestingųjų lenkų biesų reidų liudininkių, bet ir pasikalbėti su grupės bosistu ir vokalistu Sadistu apie muzikinius bei ideologinius BESTIAL RAIDS ekstremumus.

Visų pirma, kaip jaučiatės po keturių metų grįžę į „Armageddon Descends“?

Pastebėjau, jog viskas čia pagerėjo, festivalio vieta ir organizacija, tad džiaugiamės sugrįžę. Kada begrotume Lietuvoje, Vilniuje ar Klaipėdoje, mus visada pasitinka puiki publika, todėl visada jaučiamės dėkingi, galėdami čia sugrįžti. Ypač į šį festivalį, nes matyti, kad žmonės, organizuojantys „Armageddon Descends“ yra rimtai nusiteikę – rengti būtent tokius, pogrindinius festivalius, nėra lengva, tad norime juos palaikyti.

Kaip apibūdintum BESTIAL RAIDS koncertą – gyvas pasirodymas ar ceremonija?

Priklauso, kaip į tai pažiūrėsi. Asmeniškai man grojimas gyvai visuomet buvo tarsi apeiginis ritualas, kad ir kaip tai beskambėtų šiandieniame kontekste – juk dabar yra daugybė grupių, vadinančių savo koncertus „ritualais“. Viskas priklauso nuo to, ką jauti viduje. Kiekvienąsyk gyvų pasirodymų metu jaučiu keistų energijų veikimą savyje. Manau, nėra svarbu, kaip tai pavadinsi – pasirodymu, ritualu ar ceremonija. Viskas priklauso nuo to, kokį poveikį tai turi publikai ir man pačiam. Pavadinimas nėra svarbus, tačiau jėgos, supančios mus koncertų metu, yra ne iš šio pasaulio, tuo esu įsitikinęs.

Papasakok apie savo pirmąsias „metalines patirtis“ – pirmąjį gautą ar įsigytą albumą ir pirmąjį aplankytą metalo koncertą.

Esama smagios istorijos, kurią esu pasakojęs daugybei žmonių. Pradinėje mokykloje turėjau gerą draugą, kurio vyresnysis brolis grojo katalikiškoje metalo grupėje. Absurdiška, tačiau jo kolekcijoje būta ir kelių satanistinių grupių kasečių. Vienąkart besilankydamas pas draugo brolį pavogiau SLAYER „Show No Mercy“. Po kiek laiko pasigedęs savo kasetės jis man pasakė: „Nesiklausyk SLAYER, nes jie užvaldys tavo sielą“. Taip, tiesą sakant, ir buvo. Prabėgus daugiau nei dvidešimčiai metų aš vis dar garbinu šį įrašą ir ankstyvuosius SLAYER. Tai buvo mano iniciacija į metalo muziką. Kalbant apie koncertus, nepamenu, kuris iš jų buvo pirmasis. Jų būta daug, daugiausia vietinių grupių. Rimtas reikalas buvo MAYHEM. Pirmąkart juos pamatęs jaučiausi labai sutrikęs, pamenu tai iki šiol. Tad, sakyčiau, pirmasis MAYHEM koncertas buvo labai svarbus.

bestial-raids-liveKą tau reiškia žodis „ekstremalus“?

Būti „ekstremaliam“ reiškia peržengti ribą, savo asmeninę ribą. Toji riba gali būti santykiai, tave supantys žmonės, šeima ar dar kas nors. Gyventi „ekstremaliai“ reiškia peržengti šią ribą, daryti viską, kas prieštarauja visos likusios žmonijos dalies moralei. Niekinti žmogiškąjį gyvenimą ir apskritai viską. Būtent tai žodis „ekstremalus“ reiškia man, nors kitiems žmonėms jis gali reikšti visai ką kita.

BESTIAL RAIDS muzika yra puikus pavyzdys, jog black ir death metalas (net grindcoras bei thrashas) drauge gali funkcionuoti organiškai ir darniai. Ar patys jaučiate didelį skirtumą tarp šių žanrų?

Manau, BESTIAL RAIDS atveju bet koks pavadinimas nėra svarbus. Mūsų muzika gali būti, kaip ir pati sakei, tiek grincoras, tiek blackas, tiek deathas. Beje, labai mėgstu oldskūlines grindcoro grupes, pvz., NUCLEAR DEATH ar REPULSION. Man visiškai nesvarbu, kaip žmonės vadina mūsų muziką – black, thrash ar death metalu, tai ką grojame, yra tiesiog ekstremali muzika. Kurdami peno semiamės net ir iš heavy metalo ar nemetalo muzikos. Ji privalo būti ekstremali, tik tiek.

Ar pats klausaisi kitokios muzikos nei metalo?

Žinoma! Mano visų laikų mėgstamiausios grupės, tiesą sakant, yra LED ZEPPELIN ir BLACK SABBATH. Mėgstu įvairias muzikines keistenybes, kaip THE PRODIGY. Klausau ir ambiento, bet tik tam tikromis progomis. Mėgstu Johnny Cash, 1970-ųjų ir net 1960-ųjų muziką.

Pereikime prie paskutiniojo BESTIAL RAIDS albumo „Master Satan‘s Witchery“. Koks yra esminis skirtumas tarp šio ir ankstesniojo jūsų įrašo „Prime Evil Damnation“?

Nėra jokio didesnio skirtumo tarp šių albumų, nes abu juos kūrė tie patys žmonės. Mindome tuos pačius kelius jau daugelį metų ir mūsų atveju tai veikia. Nenorime nieko skubinti ar visur suspėti. Norime kūrybiniam procesui skirti tiek laiko, kiek mums atrodo reikalinga. Galbūt pagrindiniu skirtumu galima būtų įvardyti tai, jog „Prime Evil Damnation“ miksavimo darbus atlikau pats, o „Master Satan‘s Witchery“ patikėjome kitam žmogui – Philui Kusabsui iš BLASPHEMY, kuris pastarąjį miksavo ir masterino. Šiuo atžvilgiu albumai gali šiek tiek skirtis, bet iš esmės mūsų metodai buvo tokie patys.

Jūsų įrašų kompanijos („Nuclear War Now!“) Bandcamp puslapyje rašoma, kad „Master Satan‘s Witchery“ iš kitų BESTIAL RAIDS įrašų išsiskiria tuo, jog šiame albume esama daugiau vidutinio tempo dainų sekcijų. Ar sutinki su tuo?

Savo muzikoje visuomet naudojome vidutinį tempą, net ir demo įrašuose. Kai kas sako, kad paskutiniajame mūsų albume mažiau vidutinio tempo ar kad jo visai nėra, bet tai netiesa – „Master Satan‘s Witchery“ vidutinio tempo taip pat netrūksta. Tiesą sakant, nesuku sau dėl to galvos, viskas priklauso nuo dainos – jei norime sukurti kokią lėtesnę, tai taip ir darome. Kalbant apie paskutinįjį albumą, neturėjome tiek daug idėjų lėtesnėms partijoms, kaip anksčiau. Tai, ką žmonės rašo apie mūsų muziką, tėra jų nuomonė, o ne realūs faktai.

Mano mėgstamiausios dainos albume yra viena po kitos sekančios „Kingdom Below“ ir „Angel of the Abyss“. Vieną vakarą, perklausiusi „Master Satan‘s Witchery“, ruošiausi miegoti, tačiau prieš užmingant galvoje toptelėjo SEPULTUROS dainos „Inner Self“ rifas. Negalėjau suprasti, kodėl. Pabudusi ryte perklausiau jūsų paskutinį albumą darsyk ir tuomet tapo aišku, jog dainoje „Kingdom Below“ aiškiai atpažįstu vieną iš „Inner Self“ elementų. Ar patys tai pastebėjote?  

Ne, nepastebėjome, tai tiesiog sutapimas. Juk čia metalo muzika, sunku išvengti visų panašumų, nors šiuo atveju jie tikrai nebuvo tyčiniai. Smagu, kad tai pastebėjai, man patinka ankstyvoji SEPULTURA, tad vertinu tai.

23141_photoO ar esama ankstyvojo thrash metalo įtakos BESTIAL RAIDS muzikoje?

Be abejo. Daugiausia ankstyvųjų SODOM ir SLAYER, manau, tai mano mėgstamiausios thrasho grupės, drauge su lenkų KAT, kai kurių laikoma thrash metalo grupe, nors man visada atrodė, jog jie visų pirma yra blackeriai. Žinoma, ankstyvosios vokiečių thrasho grupės, kaip DESTRUCTION, PROTECTOR ir net POISON (nors pastaroji ir nėra „gryna“ thrasho grupė, visuomet juos mėgau). Nekenčiu daugumos amerikiečių grupių, visos tos katalikiškos Bay Area nesąmonės, vieninteliai SLAYER yra tikri. Taip, thrash metalas turi įtakos mūsų muzikai, tačiau didžiąja dalimi tai vyksta nesąmoningai.

Man labai patinka antrosios albumo dainos pavadinimas – „Excrements of Creation“. Ar gali kiek plačiau paaiškinti, kas yra tie sutvėrimo ekskrementai, apie kuriuos dainuoji?

Nemėgstu kalbėti apie dainų tekstus, įprastai palieku juos žmonių asmeninei interpretacijai. Ši daina yra apie kabalistines Pasaulio medžio liekanas, literatūroje anglų kalba žinomas pavadinimu Qliphoths, tačiau jas galima būtų pavadinti tiesiog kevalais ar lukštais. Priešingai šventajam Gyvybės medžiui, „klifotai“[1] sudaro vadinamąjį Klifotinį mirties medį. Jie ir yra pasaulio kūrimo ekskrementai, kažkas, kas buvo nepageidautina pradžių pradžioje. Dievas (Jahvė), žinoma, nenorėjo, kad „klifotai“ egzistuotų, tačiau jo dangiškoji šviesa negalėjo nei įsiskverbti į, nei sunaikinti šių ekskrementų, jie yra dievo šviesos prakeiktieji šešėliai. Tad daina yra apie tamsos ir blogio jėgas, kurių būta visą laiką, kol buvo kuriama visata. Skamba kiek chaotiškai, tačiau tai yra tai, apie ką mėgstu rašyti dainų tekstus. Be to, rašau juos būtent tokiu chaotišku būdu, nes nemėgstu dainų tekstų, sukurptų tarsi gidas, kaip ir ką reikia daryti.

Kas atsakingas už „Master Satan‘s Witchery“ viršelio piešinį ir kokia pagrindinė jo idėja?

Viršelio apipavidalinimą patikėjome vieno mūsų draugo merginai, jaunai dailininkei, kuri iliustravo ir kitos mūsų grupės, CULTES LES GHOULES, albumą. Palaikome su ja gerus ryšius ir esame šimtu procentu įsitikinę, jog ji supranta mūsų poreikius. Be to, visada norėjome kiekvienam naujam įrašui pasirinkti vis kitą menininką, visada ieškome mažiau žinomų dailininkų, tad buvo malonu į savo kūrybinį ratą priimti tokį jauną žmogų. Pagrindinė viršelio piešinio idėja yra paimta iš Džono Miltono knygos „Prarastas Rojus“, ji yra tiesiogiai susijusi su paskutiniąja albumo daina. Viršelyje vaizduojamas savo galia ir kerais Žemę naikinantis Liuciferis, ką nurodo ir albumo pavadinimas.

a2962246470_10Tarp BESTIAL RAIDS įrašų išleidimo esama gana didelių tarpų. Nuo ko tai priklauso?
Grojame kitose grupėse, kurios nėra šiaip sau „kiti projektai“, o „normalios“ nuolatinės grupės, tad daug laiko prabėga jose. Tai pagrindinė priežastis. Kita priežastis, kaip jau sakiau, yra tai, jog visai nenorime nieko skubinti, neleidžiame nieko naujo, kol nesame šimtu procentų įsitikinę, jog tai skamba labai gerai, bent jau mūsų nuomone. Pavyzdžiui, kai kurie kūriniai naujajame albume buvo sukurti dar 2011-aisiais, tad jiems jau šešetas metų. Palyginus su kitomis mūsų grupėmis, kūrybinis procesas BESTIAL RAIDS yra kur kas sudėtingesnis. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog muzika, kurią grojame, yra primityvi ar kad ją lengva groti, tačiau mums svarbiausia yra atmosfera – būtent jai ir skiriame daugiausia dėmesio, kurdami naujas dainas. Žinoma, reikia nepamiršti į visa tai įsiterpiančių gyvų pasirodymų. Todėl nemanau, kad tie tarpai yra tokie dideli, kokie gali pasirodyti iš pradžių. Juk nuo 2011-ųjų, kada buvo įrašytas „Prime Evil Damnation“, su kitomis grupėmis išleidome turbūt šešis albumus, tad didžiąją laiko dalį buvome kaip reikiant užsiėmę.

Kaip klausytoja, visada atkreipiu dėmesį į tai, kaip albumas prasideda ir baigiasi. Man patinka gana nenuspėjamos ir šiurpokos jūsų demo įrašų ir pirmojo albumo pabaigos, tačiau atrodo, jog po „Reversed Black Trinity“ pavargote nuo albumų outro kūrimo – tiek „Prime Evil Damnation“, tiek „Master Satan‘s Wtchery“ baigiasi gana paprastai, užsibaigus paskutiniajai dainai. Kaip sunku būna nuspręsti, kaip pradėti ir užbaigti įrašą?

Gana paprasta. Viskas priklauso nuo momento, sekundės, kuomet priimame sprendimą, ar mums reikalingas outro, ar ne. Kalbant apie paskutinįjį albumą, situacija buvo maždaug tokia: „Velniop, visi daro įžangas ir pabaigas, o mes juk nenorime būti kaip visi“ – taip mūsų pagrindiniu tikslu tapo atsisakyti visų „ne-metalinių“ elementų. Galbūt ateityje vėl grįšime prie intro ir outro kūrimo. Jei gerai įsiklausytum, išgirstum, jog „Master Satan‘s Witchery“ pirmosios ir paskutiniosios dainų rifai yra susiję, jų panašus tempas ir visa kita, tad mes, tiesą sakant, laikome juos šio albumo įžanga ir pabaiga.

Viename interviu esi sakęs, jog tau nesvarbu, jei BESTIAL RAIDS įrašuose pasitaiko keletas mažų klaidelių. Kokia (muzikine prasme) būtų toji „didelė“ klaida, kurios neleistum sau padaryti?

Studijoje didelėms klaidoms paprasčiausiai nėra laiko. Mano metalo, roko ar apskritai sunkiosios muzikos suvokimas yra toks, kad joje svarbiausia yra ne technika ar pasirodymas, o jausmas, toji akimirka, kai groji. Visai nesvarbu, jei viena ar kelios natos atsiduria ne savo vietose, čia gi rokenrolas, mums nerūpi tobulumas ar panašiai, paliekame tai kitoms grupėms. Mes esame laukiniai, kaip VENOM.

O ar iš viso gali egzistuoti toks dalykas, kaip black metalo „tobulumas“?

Esama grupių, kurios viską daro preciziškai ir švariai. Neturiu nieko prieš jas, tai tik jų muzika, bet tai ne mano skoniui. Man patinka muzika, kuri yra laisva nuo to „tobulumo“, nepažabota. Žinoma, kad gali įrašyti tobulą dainą, jei ją įrašinėdamas praleidi dešimt ar dvidešimt valandų studijoje, bet kokia to prasmė? Muzika turi būti laukinė ir pirmapradiška.

Ar galėtum įvardinti vieną metalo albumą, dainą ar bent grupę, kuriai, tavo manymu, savo muzikoje geriausiai pavyko užčiuopti tamsiąją, blogąją mūsų būties esmę ar bent priartėti prie jos?

Kalbant apie žmonijos blogąją pusę, išskirčiau CLANDESTINE BLAZE albumą „Deliverers of Faith“ – manau, tai tobulas pavyzdys, siekiant atskleisti, kokie žmonės gali būti neteisingi, trikdantys ir blogi vienas kito atžvilgiu. Jei turi omenyje antgamtinio pasaulio tamsą ir blogį, tai tokių pavyzdžių galima būtų pateikti daugybę. Pirmasis, šaunantis į galvą, yra BLASPHEMY albumas „Fallen Angel of Doom….“, viskas jame yra taip, kaip ir turi būti – smarku, staigu, chaotiška. Velniška, tiesiog velniška.

Ar manai, kad BESTIAL RAIDS skambėtų kitaip, jei būtumėte grupė ne iš Lenkijos, o iš bet kurios kitos pasaulio šalies?

Tai žinoma, skambėtume „skystai“! Mes iš Rytų Europos, blogis mūsų šaknyse.

Ar jau yra idėjų ir planų naujam BESTIAL RAIDS įrašui?

Dar ne. Naujų dainų nekūrėme jau kokius tris metus. Manau, šiuo atžvilgiu mums reikia pertraukos. Šiuo metu esame susikoncentravę į koncertinę veiklą – gyvais pasirodymais ar ceremonijomis, kaip sakei. Atėjus tinkamam metui, įrašysime ir naują albumą, viskam prireiks kokių dviejų mėnesių. Kai dėl visko jaučiamės gerai, galime įrašyti naują albumą per dvi ar tris savaites, tačiau kartais tai užtrunka tris metus. Viskas priklauso nuo blogio mumyse.



[1] Lietuviško atitikmens angliškam terminui Qliphoth nepavyko rasti, tad sulietuvinau jį vien pagal tarimą (aut.past.)

 

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
Seniukas
2017.05.01 11:15

Geras interviu. Ačiū!

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus