Reportažai

“Wacken Open Air 2005” (1) - dangus ir žemė šešioliktos fiestos proga pateikė siurprizų

2005.08.18 00:00, Birutė

“Geležiniai” vyrukai (Thomas Jensenas ir Holgeris Hübneris) nesnaudžia, ir nepaisant to, saulė šviečia ar lietūs lyja, atlieka savo organizacinę misiją. Vos pasibaigus eiliniam WOA, jau ruošiamasi kitam. Ir šiemet jau žinomos kelios grupės, grosiančios būsimų metų fiestoje. Bet tebėra 2005-ieji, ir nors rugpjūčio 4–6 d. įvykiai jau patenka į metraščius, šis įsimintinas metų įvykis negali nueiti užmarštin. Šiemet lietuvaičių skaičius nebuvo toks įspūdingas (apie 20 galvų), bet užtat tautiečiai vėl susirinko iš 3 šalių, ratuoti ir sparnuoti. Viena iš tų „pamišėlių“, angliškai taikliai besivadinančių „freak“, tradiciškai aprašo nuotykius ir krūvą įspūdžių, kurių iš WOA mažiau tiesiog negali būti. Taigi, skambant puikiam KREATOR rinkiniui „Scenarios of Violence“, kurį pagaliau pavyko gauti Wackeno laukuose, gimsta praėjusių dienų kronika…

Šį kartą visų lietuvių vykimo Wackenan keliai išsiskyrė. Dviese, gerai paieškoję palankiausių skrydžio variantų, nudardame į Rygą, mat iš ten kaina pasirodė įspūdingai besiskirianti nuo mūsų sostinės. Broliai latviai visada garsėjo svetingumu, taigi ne tik gauname pastogę, bet pamatome ir Baltijos jūrą, ko kai kam tėviškėje šiemet dar nepavyko padaryti. Pasižadėję susitikti ir „atsilyginti“ Lietuvoje, jau spalio mėnesį, išbandome kol kas tik „žemišką“ transportą. Netyčia tramvajumi pravažiuojame galinį tašką, apie ką primena kontrolierė, bet šypsena padeda nuvažiuoti vieną stotelę atgal, nesumokėjus papildomų 20 santimų. Užtat šį lemtingą ženklą dar teks prisiminti…

Nors suspėjame į aerouosto kryptimi vežantį autobusą, ten nuvykus tenka gerokai susinervinti belaukiant eilėje prie bilietų pakeitimo į kelioninius, mat laikas iki registracijos pabaigos pavojingai senka. O eilei priėjus, nutinka ir pirmasis siurprizas. Pasirodo, dėl techninių kliūčių lėktuvas buvo pakeistas į mažesnį, ir 20 iš 50 keleivių, taip sakant, liko už borto. Atsirado du variantai – skristi per Frankfurtą prie Maino, kurio aerouosto tyruose galima klaidžioti ne vieną valandą, arba per kur kas mažesnį turinčią Kopenhagą. Pasirinktas antrasis, nors jau iš karto aišku, kad į Wackeną galiausiai pateksime gana vėlai. Gerai, kad dar tik trečiadienis. Užtat kaip kompensacija gaunami maisto talonai po 5 latus, kas leidžia bent prisikirsti. Laiko lieka ir „Aldario“ produkcijos įvertinimui (kitos tiesiog nebuvo), nors patys latviai ją vertina nepalankiai. Ką padarysi, savotiškas „Kalnapilio“ variantas, kuris mūsuose neretai mėgsta palaikyti monopolį.

“Wacken Open Air 2005” (1) - dangus ir žemė šešioliktos fiestos proga pateikė siurprizųDanijos sostinėje laisvo laiko į valias, nors aerouosto klaidumas dalį jo sėkmingai sunaikina. Na, ir kainos padorios, kur 20 eurų, kronomis, užtenka dviems traukiniu nuvažiuoti iki centro ir atgal. Bet neplanuotai pabuvus dar viename, be kita ko, gražiame mieste, užmirštamas nemalonus siurprizas ir net užtenka drąsos gauti pora vietinio „Carlsbergo“ buteliukų, pritrūkus jiems nepilnos kronos. O grįžus į aerouostą, apsidraudžiant, per anksti atsirasti registracijos vietoje ir, aišku, būti paprašytiems palaukti. Pagaliau nusileidus į link trapo vešiančio autobuso laukiamąjį, tenka stebėti, kaip kartu su „biznieriais“ renkasi ir akivaizdžiai žinoma kryptimi vyksiantys piliečiai. Kai visi jau atsiduriame prie trapo, laukia dar vienas siurprizas. Pasijuntame „solidžiai“, išvydę, kad skrisime vienu reisu su… NIGHTWISH penketu ir visa juos lydinčia komanda! Nežinia, ką veikė šie suomiai Danijoje, galbūt prieš pasirodymą pirmosios WOA 2005 dienos šou „apšilo“ čia. Kaip bebūtų, dar ir sėdėti greta „žvaigždžių“ tenka ne kasdien. O laukiant bagažo Hamburge ir baiminantis, kad jis, tęsiant siurprizų epopėją, galėjo likti Kopenhagoje, matyti važiuojant krūvą instrumentų bei aparatūros dėžių, kuriomis „apsiginklavo“ Nightwishai. Pagaliau sulaukiame ir savojo turto, sėdame į geležinkelio stotin nuvešiantį autobusą ir dardame per pusę didmiesčio, vis galvodami, kas dar gali nutikti. O viskas juk prasidėjo nuo tramvajaus Rygoje…

Traukinių bilietų kasose ne tik puikiai šneka angliškai, kas Vokietijoje ne visada pasitaiko, bet ir be klausimų žino, kokia kryptimi važiuojame. Tuo tarpu traukinys į Itzehoe (tarpinį punktą iki Wackeno) jau pilnas metalistų, gotų, pankų ir kitų „neformalų“. Tenka tįsti mantą kone iki paskutinio vagono. Dar laukia tarpinis persėdimas į kitą traukinį, mat pirmasis veža į Kilį. Itzehoe žmonių minia, laukianti vieno paskutiniųjų autobusų į galutinį punktą tądien, jau įspūdingai atrodo. Bet mums ir dar septynetui bendražygių pavyksta įsibrauti į netikėtai išdygusį mikroautobusą, tokiu būdu sutaupyti laiko, eurų ir .važiuoti kitu keliu, sutemose besigėrint įspūdinga energetinių malūnų gausa. Taigi, oru ir žeme pasiekiama WOA stovykla, „nagliems“ lietuviams pavyksta apsauginių akivaizdoje įlįsti į artimiausią nuo koncerto zonos sektorių, aišku pro ten, kur negalima. Trispalvė išduoda kitų tautiečių buvimo vietą, pastarieji atsibastė iš Londono. Likusieji, atvykę vėliau, bus nutremti į tolimesnius sektorius, bet tai jau atskira istorija. Tuo tarpu susipažįstama su kelias dienas bendrai gyvensiančiais kaimynais ir tolimesne aplinka, stengiantis neįkristi į kažkokio lenko viduryje kelio išraustą duobę. Ką gi, visi čia savotiškai „nenormalūs“, bet tai juk Wackenas! O dangus visą naktį siuntė lietų…

Laukite tęsinio…

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
SStorm
2005.08.19 11:53

ėė nu… galima buvo dar keletą pastraipų įdėt :)

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus