Straipsniai

JUODVARNIS – plačiai apie savo antrąjį albumą „Mirusio žmogaus kelionė“

2016.04.07 11:11, Gedas (Seniukas) ir Tomas

Juodvarnis Audronasoje_201601042016-ieji prasidėjo kiek neįprastai Lietuvos metalo scenai – jau pirmosiomis sausio dienomis buvo galima mėgautis nauju lietuviško metalo albumu. Tokią naujametinę dovaną Lietuvos metalistams įteikė JUODVARNIS, kurių antrąjį albumą „Mirusio žmogaus kelionė“ grupės muzikantai – gitaristas ir vokalistas Paulius, gitaristas Modestas, būgnininkas Augustinas ir bosistas Domas – pristatė radijo stoties „Start FM“ sunkiosios muzikos laidoje „Audronaša“.

Kaip tik jau šį penktadienį, balandžio 8 d. Vilniuje, klube „Pelėda“ JUODVARNIS užbaigs „Mirusio žmogaus kelionės“ pristatymo koncertų mini turą, tad prieš koncertą siūlome susipažinti su antruoju grupės albumu išsamiau.

Pašnekėkime apie jūsų naują tvarinį „Mirusio žmogaus kelionė“…

Paulius: Iš pat pradžių turėjome idėją sukurti albumą. Nebuvo taip, kad prirašėme daug dainų ir jos tapo albumu, kaip kad buvo su „Šauksmai iš praeities“, kai pabandėme gabalus sutempti į vieną koncepciją, kad jie skambėtų nuosekliai ir gražiai, sutaptų vienas su kitu. Šį kartą sugalvojome, kad norime sukurti konceptualų albumą. Susėdome visi bendrai ir pradėjom galvoti, apie ką bus tas albumas ir ką mes norėtume papasakoti. Nusprendėme sukurti istoriją, kuri, kaip ir būdinga JUODVARNIO muzikai, būtų apsupta mitologijos, tačiau ne suktųsi apie lietuvių mitologiją, bet per mitologinius simbolius pabandėme sukurti kažką savito.

Visa istorija prasideda gabalu „Amžinybė nelaukia tavęs“: mūsų herojus yra senas žmogus, gulintis mirties patale ir pasiruošęs išeiti iš šio pasaulio. Tą minutę, kai jis užmerkia jau akis, kažkas kreipiasi į jį ir įveda į visą albumo istoriją…

Ar skyrėsi kūrybinis procesas, kai žinojote, kad turite sukurti vientisą albumą, kad kūriniai turi būti tikslingi, o ne vien grojama tai, kas patiems gerai skamba?

Paulius: Kai nusprendėme kurti konceptualų albumą, pagalvojome, ar nebus mums „ragas“, kad užstrigsim, ir viskas? Išėjo atvirkščiai: visa kūryba ėjosi labai sklandžiai, nes pradėdami kurti jau žinojom, ko norim iš kiekvienos dainos. Vis tik pirminė idėja vis tiek kito su kiekvienos dainos kūrimu.

Sunkiausia buvo su tekstais. Niekada jų nerašau, kai reikia, o tik tada, kai jie patys ateina. Sulipdoma dainų struktūra, kuri nuolatos sukasi galvoje, ir tik tada gimsta tekstas. Šiuo atveju jau žinojau, apie ką turi būti dainuojama kiekvienoje dainoje, todėl teko pačiam įsikūnyti į albumo personažą, kad mintys tekėtų reikiama linkme.

JuodvarnisKurio gi konkrečiai iš JUODVARNIO galvoje gimė albumo tema? Koks kiekvieno grupės muzikanto indėlis ją vystant?

Modestas: Pati mintis kilo Pauliui, o paskui visi susėdom, pagalvojom, kad tai šauni idėja ir per du-tris susibūrimus visi drauge gabaliukas po gabaliuko lipdėm tą pasaką, kažkas pasiūlė kitų variantų, todėl indėlis visų narių yra vienodas. Visas procesas buvo labai greitas ir labai įdomus.

Kiekviename pasakojime yra įžanga, dėstymas ir atomazga. Kaip šias tris dalis išdalinote per visą albumą?

Paulius: Dėl pradžios ir atomazgos viskas aišku – tai pirmas ir paskutinis albumo gabalai, o dėstymas išsidėliojo likusiose keturiose dainose. Šiaip pirminė idėja buvo sukurti ne albumą, o kokių keturių gabalų EP. Beplėtojant tą idėją, pamatėme, kad mums neužtenka keturių dainų, kad mums išeina kažkas daugiau. Kai galvojome albumo istoriją, pagalvojome ir apie tos istorijos „skyrius“, kurių kiekvieną atitinka atskiros albumo dainos.

Kodėl būnant tokio amžiaus jums apskritai aktualios tokios temos, kaip išėjimas į Anapilį, reinkarnacija ir pan.?

Augustinas: Žmones labai domina, kas yra mistiška ir nepažįstama. Nežinomybė kažkiek traukia, todėl turbūt ir mus ji patraukė.

Ar apskritai tikite tokiais dalykais, kaip anapusinis pasaulis, pomirtinis gyvenimas, atgimimas naujomis formomis ir t. t.?

Paulius: Aš manau, kad tokia galimybė egzistuoja. Nesu tuo pilnai įsitikinęs, bet to neatmetu. Žmogus yra didžiulė energija ir nemanau, kad Visata tokią energiją gali tiesiog kažkur išmesti ir jos niekur nepadėti. Manau, kad toks ratas yra, o kaip jis sukasi, niekas negali pasakyti, o tai žiauriai domina ir žavi – tai viena iš priežasčių, kodėl lendame į tokias temas. Juk žmogus visą laiką buvo ieškotojas.

Susidaro įspūdis, kad muzikine prasme nuo pirmojo disko stilistikos nenutolote. Ar stengėtės išsaugoti šį tęstinumą?

Paulius: Ne. Būtina paminėti, kad šiame įraše būgnais groja Gediminas Tumėnas, o bosu – Linas Kulbačiauskas. Tai buvę mūsų nariai. Taip jau nutiko, kad jie paliko grupę, bet dabar turime ne ką prastesnę pamainą Augustiną ir Domą. Atsimenu, kai pradėjome kurti šį albumą, daviau paklausyti vieną gabalą Augai ir sakau jam, kad va, paklausyk, mes jau kitaip skambam. O jis man: „Seni, paklausyk, čia gi JUODVARNIS!“ Taigi man ir Modei atrodė, kad kažkas pasikeitė, bet, pasirodo, JUODVARNIO esmė išliko.

Kur patys, kaip muzikantai, brėžtumėte tą ribą tarp nuolatinio kartojimosi ir savosios stilistikos išlaikymo?

Paulius: Manau, kad tai priklauso nuo pačios grupės. Be konkretaus pavyzdžio apie tai kalbėti yra labai sunku…

Augustinas: Muzika apskritai yra toks dalykas, kuriame sutelpa daug mažų smulkmenėlių. Kartais atrodo, kad stilistiškai koks nors trečias ir penktas albumas yra lygiai toks pats, bet maži niuansėliai skiriasi: ar kviestinis vokalistas atsiranda, ar tonacijos skiriasi – visa tai priverčia įsiklausyti ir tuomet per tas mažas detales atrodo, kad muzika nesikartoja.

Domas: Tai priklauso nuo pačios grupės ir jos ambicijų. Jeigu patys muzikantai patenkinti savo naujausiuoju albumu, tai galbūt muzikantai nematys prasmės keistis.

Juodvarnis1Klausimas Augustinui ir Domui: kiti grupės muzikantai kartu groja jau ne vienerius metus, tad ar jums nebuvo sunku prisitaikyti prie grupės, įnešti kažką savito?

Augustinas: Aš kaip ir buvau jau grupėje anksčiau, nes garsindavau juos ir šiaip maldavausi aplinkui. Man asmeniškai sunkiausia užduotis yra bent jau pasivyti, mano manymu, geriausią metalo būgnininką Lietuvoje Gedą (buvęs JUODVARNIO būgnininkas G. Tumėnas, – red.). O visa kita… Antro albumo gabalus mokėjau mintinai dar kai jie nebuvo įrašyti, nes nuolatos juos girdėdavau studijoje.

Domas: Aš prie grupės prisijungiau vėliausiai iš visų, todėl nežinau, ką apie mane manė kiti grupės nariai, bet aš labai greitai pasijutau kaip namuose. Iki JUODVARNIO bosinė gitara man buvo svetimas instrumentas, jis nebuvo man pirminis instrumentas. Būtent JUODVARNYJE pamilau šį instrumentą.

Kai pranešėte, kad „Mirusio žmogaus kelionėje“ bus orkestruočių, būta daug nerimo, tačiau jos sudėliotos pakankamai gerai ir visai skoningai. Kaip jūs jas įrašinėjote ir kaip jos apskritai atsirado jūsų muzikoje?

Paulius: Kai įrašinėjome pirmą albumą, galvojome kaip papildomą kūrinį įrašyti papildomas orkestrines partijas dainai „1410“ ir pateikti jas kaip atskirą gabalą. Tos idėjos mes neįgyvendinom, todėl, kai pradėjome kurti antrą albumą, prie to grįžome, nes pats esu didelis filmų garso takelių gerbėjas, vis ratas apsisuka ir grįžtu prie klasikinės muzikos, nueinu į Operos ir baleto teatrą. Kažkiek žinių apie orkestrą ir partitūrą davė ir mano studijos, todėl ir pabandėme.

O gyvai orkestrą įrašyti gali sau leisti net ne visos įžymios grupės. Tai yra brangus dalykas, o kompiuterinės technologijos šiandien leidžia atkurti gyvai įrašytus instrumentus. Taigi atsirado mano „geras draugas“ MIDI klaviatūra ir viską sugrojau pats.

„Mirusio žmogaus kelionėje“ yra ypač retas reiškinys Lietuvos metale – baladė „Išpažintis“. Kas paskatino jus imtis dar vieno drąsaus žingsnio – kurti lietuvišką metalinę baladę?

Paulius: Ties šia daina kaip tik ir užstrigom. Šitas kūrinys buvo parašytas 2013 metais. Buvo tylus vakaras, pasiėmiau gitarą, pradėjo dėliotis gražūs, lyriški akordai ir pradėjo rastis tekstas, kuris buvo visiškas pasąmonės srautas, kurio paskui beveik netaisiau. Ryte atsikėliau, pasiklausiau, ką padariau ir galvoju: parodysiu chebrai. Jeigu pasakys, kad šūdas, tai tada ir nafig, bus kada nors mano soliniam projektui. Juk visi kieti muzikantai turi savo solinius projektus (juokiasi). Atnešiau dainą į repeticijų studiją ir paleidau vieną jos daug kartų nukopijuotą rifą ir pagal jį padainavau parašytą tekstą…

Modestas: Ši daina yra labiausiai Pauliaus kūrybos. Prie jos sukūrimo kiti muzikantai mažiausiai prisidėjo, kartu dirbome tik prie aranžuotės.

Juodvarnis2Ramus gabalas paprastai yra snaudžiantis žvėris, nes jį atliekant labai išryškėja visi trūkumai. Koks tau, Pauliau, buvo iššūkis daina „Išpažintis“?

Paulius: Labai norėjau, kad šis gabalas siektų mano galimybių ribas, nes jis yra labai paprastas, todėl vokalas jame atlieka pagrindinį vaidmenį. Mūsų pasirodymą „nArauti“ klube nufilmavo Povilas iš Hardrock.lt ir jį pažiūrėjęs pamačiau, kad gyvai aš jį žymiai geriau atlikau negu kad buvo įrašyta. Iš karto grįžau į studiją ir viską perrašiau.

„Mirusio žmogaus kelionės“ įrašyme dalyvavo ir kviestinių muzikantų. Kas jie?

Paulius: Buvo viena vieta, kurią norėjosi padaryti labai stiprią, todėl reikėjo stipraus growlo. Na, o geresnio vokalisto šioje srityje už Mantą Gurkšnį (AU-DESSUS) nėra, todėl kreipiausi į jį, o jis sutiko padėti. Be to, jis moka atlikti mongolišką gerklinį dainavimą ir mes susirinkę studijoje nusprendėme paeksperimentuoti, todėl dainos „Pabudimas“ pradžioje ir galima girdėti tą žemą vyrišką niurnėjimą.

Augustinas: Dar dainavo Dorotė Zdanavičiūtė iš neofolko grupės SENSVAJA, kurios balsas girdimas ne viename šio albumo kūrinyje.

Paulius: Dorotė pati parodė iniciatyvą, nes anksčiau mes jos net nepažinojom. Ji atsiuntė savo vokalo pavyzdžių. Pamaniau, kad mistiškai atmosferai sukurti Dorotės vokalas tinka tobulai. Kai ji atėjo į studiją, aš turėjau minčių geriausiu atveju vienai-dviem dainoms, o paskui išėjo taip, kad Dorotės balsas skamba keturiose.

Kas yra kiti žmonės, prisidėję prie „Mirusio žmogaus kelionės“?

Paulius: Žmonių, dirbusių prie albumo nebuvo labai daug. Be jau minėtų kviestinių muzikantų ir pačios grupės, didžiausia padėka keliauja Rimtautui iš „Muzikos laboratorijos“, kurioje buvo įrašytas albumas, nes jis gelbėjo mane, kai jau buvau visai užstrigęs. Būdavo momentų, kai viskas taip įsiėsdavo, kad spjaudavau į viską, trenkdavau durimis ir prie albumo negrįždavau mėnesį. O paskui vėl grįždavau… Rimtautas labai daug pagelbėjo iš techninės pusės, be to, jis atliko albumo masteringą. Pačiu albumo įrašymu ir garso suvedimu užsiėmiau aš pats, o Augustinas prisidėjo prodiusavimu.

Viršelį ir visą vaizdinę dalį sukūrė slovakė Snovonne Drake, su kuria susipažinome atskirai, kai jos grupė gastrolių po Europą metu grojo viename Vilniaus klube. Kaip tik turėjome bendrą idėją albumo vizualinei daliai, bet paprastai muzikantai nelabai šioje srityje ką raukia, todėl aš sukūriau labai išsamų aprašymą anglų kalba: apie ką yra kiekviena daina, kokia yra visa istorija, kad lietuvių kalbos nemokantis žmogus pagautų mintį. Visa tai pamačiusi, Snovonne sukūrė šį variantą, kuris matomas dabar ant albumo ir, kai mes jį pamatėme, mums žabtai atsidarė.

Ką gi. Susitiksime kažkur vasaros festivaliuose, nes be jūsų jie niekaip neapsieina!

Visą interviu, kuriame JUODVARNIS labai išsamiai pristatė kiekvieną „Mirusio žmogaus kelionės“ dainą, galite paklausyti radijo stoties „Start FM“ garso archyve.

 

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
Šlykštniekšis
2016.04.27 20:18

https://imagepirates.wordpress.com/2014/05/21/the-lithuanian-band-juodvarnis-stole-my-copyrighted-artwork/

Chloras
2016.04.27 18:46

O man naujo albumo artworkas labai patinka. Pirmojo albumo taip pat buvo geras. Nelabai supratau tik tavo komentaro dėl “vogto meno”. Gal gali papasakot plačiau? Jei nepasakosi, teks visą tavo postą nurašyti kaip visiškus skiedalus. :D

Šlykštniekšis
2016.04.27 09:37

Albumo muzikinis turinys – visiškai neaktualus.
Artworkas – 2/10. Tie 2 nžn už ką, gal už rusvą toną.
Piešiniai yra prasti ir mėgėjiški, pakeverzota kažkas grubiai be jokio linijos plastikos pajautimo, figūros tragiškai nupieštos, anei paremtos anatomijos žiniomis, anei stilizuotos. Būna, kad ir mėgėjiška ar primityvistinė estetika gerai atrodo, jei turi “vaikiško” nuoširdumo ar padaryta profo su tikslu specialiai stilizuoti pagal tam tikrą stilistiką. Čia ne tas atvejis. Ankstesnio albumo apipavidalinimas atrodė žymiai geriau, nors ir su vogtu menu buvo sukurptas. Grupė nesigaudo vizualinėje estetikoje ir jos kokybėje.

Chloras
2016.04.09 21:18

Zjbs koncas buvo!

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus