Straipsniai

FEAR FACTORY vokalistas: „Į negyvenamą salą nepasiimčiau nė vieno FEAR FACTORY albumo“

2012.08.14 00:00, Gedas (Seniukas)

Foto: Crazytes

Stebėtinai keistai ramiai praėjo FEAR FACTORY koncertas Vilniuje. Jau ir taip palyginti nedidukas klubas „New York“ šiltą gegužės vakarą buvo pustuštis… visą koncertą. FEAR FACTORY – grupė, kurios antspaudas visam laikui išliks industrinio metalo kronikose, ir tai žinantys bei išmanantys bemaž pusantros valandos turėjo galimybę paskęsti šalto, bejausmio metalo garsuose. Radijo stoties „Start FM“ sunkiosios muzikos laidos „Audronaša“ vedėjas Gedas pričiupo FEAR FACTORY vokalistą Burtoną C. Bellą ir pakalbino apie įvairiausius dalykus. Gero skaitymo!

FEAR FACTORY vokalistas: „Į negyvenamą salą nepasiimčiau nė vieno FEAR FACTORY albumo“Sveikas, Burtonai. Ačiū, kad skyrei laiko „Audronašai“. Esate Lietuvoje jau antrą kartą. Ar išliko kokių nors prisiminimų nuo pirmo vizito Vilniuje?

Išliko. Mes atvyko viena diena prieš koncertą, Larsas (METALLICA būgnininkas L. Ulrichas, – aut. past.) mus pakvietė išlįsti į Senamiestį. Sėdėjome mažoje vyninėje, gėrėme vyną.

FEAR FACTORY dažnai yra vadinama viena įtakingiausių industrial metalo pasaulio grupių. Ar gali prisiminti, kaip gimė ši „industrinė“ idėja tiek muzikine, tiek tekstų prasme?

Tai patiko tiek man, tiek Dino (FEAR FACTORY gitaristas Dino Cazares, – aut. past.). Mes abu esame industrinės muzikos gerbėjai, Dino labai mėgsta metalą, jį mėgstu ir aš. Pabandėme visa tai apjungti. Abu esame MINISTRY fanatikai, panašią muziką jie grojo dar prieš mus. Vis dėlto mes norėjome viską pastūmėti dar toliau, nors MINISTRY talentas mus tikrai įkvėpė.

Tai kas buvo sugalvota pirmiau: industrinė muzika ar industriniai tekstai?

Muzika. Tekstų koncepcija buvo sugalvota jau po to, kai pradėjome vystyti savo muziką.

Muzikine prasme naujausias jūsų darbas „The Industrialist“ yra šimtaprocentinis FEAR FACTORY albumas, bet vis tik aš pasigedau daugiau industrinio skambesio jame…

Na, turėjome tikslą sugrąžinti industrinę muziką į FEAR FACTORY ir, man atrodo, mums tai pavyko padaryti. FEAR FACTORY niekada nebuvo industrial grupė, gal tik remiksų albumuose skambėjo tikrai industrinė muzika. „The Industrialist“ nėra remiksų albumas ir su juo, manau, mes padarėme tai, ko nesame darę jau daug metų. Dirbdami su Rhys (garso programuotojas R. Fulber, – aut. past.) studijoje mes sugrąžinome industrinius elementus ir daug dirbome su šiais garsais.

Kaip pasiekiate balansą tarp metalinės muzikos ir industrinės muzikos? Kuriai iš šių dalių teikiate pirmenybę?

Aš labiau mėgstu industrinę pusę. Dino irgi tai patinka. Čia kalba eina ne apie balansavimą, bet apie sujungimą. Visus garsus turime sujungti į visumą ir būtent tai bandome padaryti. Nenorime, kad būtų vien tik industrija arba metalas. Turi būti industrinis metalas.

„The Industrialist“ buvo įrašytas naudojant programuotus būgnus. Kodėl nebandėte susirasti gyvą sesijinį būgnininką?

Visuose albumuose nuo „Digimortal“, kuriame pradėjome naudoti „Pro Tools“, gyvas būgnininkas tapo nebereikalingas, nes gyvas būgnininkas įrašytų savo partijas, o paskui mes turėtume taisyti kiekvieną jo smūgį į būgną, keisti skambesį. Tad kam reikalingas gyvas būgnininkas, jei po to vis tiek viską turėtume programuoti?

Na, bet juk neturite su gyvu būgnininku problemų koncertuose?

O ne, tikrai neturime, nes jis viską išmoksta. Viskas sukasi apie Dino rifus ir būgnininkas juos turi išmokti groti.

„The Industrialist“ albume apdainuojama labai įdomi istorija. Ar gali ją plačiau papasakoti?

Šis albumas, kaip ir visi mūsų diskai, yra paremtas žmogaus ir mašinos priešprieša, tik šį kartą viskas pasakojama iš mašinos perspektyvos. Industrialistas yra automatonas, kuris turi jausmus, įgytus per patirtį ir atmintį. Atradęs jausmus, jis atranda savyje norą egzistuoti, išlikti. Industrialisto kūrėjas – žmogus – ketina jį išrinkti tam, kad sukurtų naują modelį, todėl Industrialistas sujungia kitus emocijas įvaldžiusius automatonus į kovą prieš žmogų, užimdamas gamyklas ir pats tapdamas kitų mašinų kūrėju.

Kokia yra tavo mėgstamiausia mokslinės fantastikos knyga? Kurį rašytoją įvardytum kaip FEAR FACTORY tekstų krikštatėvį?

FEAR FACTORY vokalistas: „Į negyvenamą salą nepasiimčiau nė vieno FEAR FACTORY albumo“O dieve! Ray Bradbury, Philip K. Dickas, Williamas Gibsonas, Thomas Hartmannas, George Orwellas… Verta paminėti ir scenarijų autorius: Ridley Scottą, Jamesą Cameroną, Johną Carpenterį. Svarbiausia yra istorija. Aldonas Huxley… Yra labai daug gerų rašytojų. Net ir Rodas Serlingas savo „Twilight Zone“ yra sukūręs gerų istorijų.

Mane įkvepia daugybė gerų rašytojų, mane supantis pasaulis, kas dieną perskaitomi laikraščiai. Tiesiog stebiu, kas vyksta pasaulyje aplink mane.

Tu turi vaikų, teisingai?

Taip, aš turiu tris vaikus.

Ar bandai jiems paaiškinti tuos dalykus, kuriuos perteiki per FEAR FACTORY dainų tekstus?

Na, jie dar tam per jauni. Mano vyriausiajai dukrai dar tik šešeri, sūnui – ketveri, o jaunėlei dar tik tuoj sukaks treji. Jie tik žino, kad jų tėvelis kuria piktą muziką (šypsosi). Jie sako: „Kai dainuoji, tu esi išprotėjęs!“ (juokiasi).

Kuris kontinentas yra labiau okupuotas industrialistų: Europa ar Amerika?

Kinija.

Kodėl?

Nes jie yra mašinos. Kinijoje taip stipriai kontroliuojami žmonės! Šiaurės Korėja dar labiau. Kinija išvis yra paradoksas: būdama komunistinė valstybė, jie yra kur kas labiau panirę į kapitalizmą negu Amerika! (juokiasi). Kinija ir Š. Korėja – jie yra industrialistai, kontroliuojantys žmones ir laikantys juos tam tikroje prisitaikėliškumo aplinkoje, kad visi paklustų įsakymams. Kiekvienas žmogus ten tėra mažas didelės mašinos sraigtelis.

Kuri meno forma yra pati stipriausia, tavo nuomone?

Aš sakau, kad nuotrauka pasako tūkstantį žodžių. Gali dainuoti, parašyti pasakojimą, bet kai pamatai gero fotografo padarytą nuotrauką, kurioje užfiksuotas momentas… Ne vien vaizdas ir spalvos, bet ir jausmai. Kai pamatai nufotografuoto žmogaus akyse jausmus… Taip, aš manau, kad fotografija yra stipriausia meno forma.

Ar pats domiesi fotografija?

O taip, tikrai! Fotografuoju nuo aštuonerių metų, esu padaręs keletą serijų, bet jos dar nėra niekur publikuotos. Dabar kaip tik kuriu savo tinklalapį, kuriame patalpinsiu savo nuotraukas.

Kodėl nepabandei panaudoti savo nuotraukų FEAR FACTORY albumų apipavidalinimui?

Mano nuotraukos nelabai tinka prie FEAR FACTORY muzikos. Aš mėgstu fotografuoti žiūrovus, kitas grupes, bet ne FEAR FACTORY.

Kiek esi susijęs su undergroundo judėjimu?

Nelabai esu susijęs su undergroundo scena. Žmonės kartais man siunčia savo įrašus, kad paklausyčiau, bet aš nesu patarėjas naujoms grupėms. Po 22 metų man visos grupės skamba vienodai, beveik nėra nieko naujo ir įdomaus, kaip kad buvo kažkada OBITUARY ar CANNIBAL CORPSE. Yra keletas gerų naujų grupių, bet savo muzikai jos ima viską iš to, kas buvo sugrota seniau. Štai nauja grupė GHOST, kuri yra labiau hardrokas – jos muzika skamba kaip 8-ojo dešimtmečio gabalai. Man patinka grupė DEVIL‘S BLOOD, nes jie primena man 7-ojo deš. grupę THE 13TH FLOOR ELEVATORS, grojusią psichodelinį acid roką ir kuri buvo Roky Ericksono pirmoji grupė. Jų vokalistas yra nuostabus, jų muzika gerai skamba, jie man patinka.

Tai vis tik palieki dar vilčių naujosioms grupėms?

Na, taip. Yra jų ne tiek ir mažai. Yra ir puikių industrial muzikos grupių. Štai kad ir MASS HYPNOSIS – daug vilčių teikiantis kolektyvas. Teko labai įdomiai pasikalbėti su jais.

Bet vis tiek priklausote metalo pasauliui. FEAR FACTORY yra metalo grupė.

Na, taip. Mes esame industrial metalo grupė ir esu šio pasaulio dalis, bet visgi esu jam abejingas.

Kas yra kvailiausio nutikę metalo pasaulyje?

O velnias… Hmm… BLACK VEIL BRIDES (juokiasi).

FEAR FACTORY yra išleidusi savo pačios dainų remiksus ir reakcija į juos ne visada yra pozityvi. Ar teko girdėti MORBID ANGEL remiksų albumas „Illud Divinum Insanus – Remixes“ ir ką manai apie šurmulį, kurį šis albumas sukėlė metalo pasaulyje?

FEAR FACTORY kuria remiksus jau daug metų. Ne kiekvienam metalistui patinka remiksai. FEAR FACTORY tai daro dėl savęs. Ne visiems tai patiks, kai kas nekęs remiksų, bet bus ir daug žmonių, kuriems tai patiks. Remiksai yra skirti žmonių ratui, kurie mėgaujasi tokiais garsais. MORBID ANGEL remiksų albumo neteko girdėti, todėl negaliu nieko apie jį pasakyti.

Kurį FEAR FACTORY albumą pasiimtum su savimi į negyvenamą salą? O kurį įgrūstum į savo priešo kuprinę?

Neimčiau nė vieno FEAR FACTORY albumo su savimi.

Kodėl?

Todėl, kad aš juos žinau mintinai, kam man dar juos klausyti? Aš jų išvis neklausau, geriau pasileidžiu ką nors kita. O kurį FEAR FACTORY albumą duočiau priešui? Turbūt tai būtų „Demanufacture“, nes jis yra savo žanro klasika, su juo prasidėjo daug naujos muzikos, todėl nuo reikėtų pradėti klausyti tokios muzikos.

Ačiū, Burtonai, už interviu!

Nėra už ką. Ačiū jums!

„Audronaša“ ypač dėkoja Artūrui iš agentūros „Relax Live“ už pagalbą organizuojant šį interviu. Į sveikatą!

Laidos „Audronaša“, kuriame buvo transliuotas šis interviu, įrašą galite rasti radijo stoties „Start FM“ garso archyve.

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
Savioras
2012.08.14 20:31

Geras intervas :) . Tik dar noretusi klausimo Är zinai kiek sveria Dino?”. Idomu kaip sureaguotu :)

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus