Straipsniai

DISSIMULATION: „Neužmirškite metalo ir neištežkite!”

2005.05.12 00:00, Birutė

„Laiko nesustabdysi ir nepasuksi atgal…“. Taip dainuoja klasikos ir pop muzikos atlikėjų duetas. Bet laikas nestoja ne tik jiems. Štai jau dvylika metų, kaip Anykščių ir visos Lietuvos metalistai žino DISSIMULATION titulą nešiojančią trijulę. Daug čia ar mažai? Apie tai ir dar daug ką kalbamės su vienu iš grupės senbuvių Remu, metalo visuomenei žinomu kaip Venomous.

Pradėsim nuo to, kad nuo DISSIMULATION gimimo praėjo jau 12 metų. Ką šiandien galėtum pasakyti apie anų laikų Lietuvos metalinę sceną?

Dabar sunkoka prisiminti, o juo labiau vertinti tuometinius pomėgius. Tais laikais mano požiūris į metalą buvo visiškai kitoks. Na, tada man patiko daugiau grupių, o dabar kruopščiai renkuosi. Apie Lietuvos metalą galėčiau pasakyti tik tiek, kad išskirčiau kokias tris grupes, ir tai viskas.

Grupė atsirado Anykščiuose. Ar lengva buvo surasti bendraminčių taip vadinamoje „provincijoje“? Kaip apskritai tuo metu atrodė metalistų gretos gimtajame mieste?

DISSIMULATION: „Neužmirškite metalo ir neištežkite!”Mes visi bendraujame nuo darželio laikų, su Stabmeldžiu ir viename suole visą laiką sėdėjome. Mes pastoviai buvome kartu, tuo pačiu tapome ir bendraminčiai. Tokie esame iki šios dienos.

Buvo keletas „juodesnių“ miestų, sakykime, Alytus, Klaipėda, Jonava. O kaip Anykščiai?

Anykščiai draugaudavo su Utena.

Aišku. Black metalas… Apie šią kryptį tenka girdėti įvairių nuomonių. Kas paskatino pasirinkti grojimui būtent šį stilių? Ir kokios grupės pradžioje padarė didžiausią įtaką?

Man padarė įtaką viena lietuvių grupė – DISSONANCE. Jų pirmoji demo, rodos, tada buvo pasirodžiusi. Mes pradėjome kaip ir doomą groti, tik jo nemokėjome. Bet patiko ir SAMAEL, taigi pabandžiau, grojant doom metalą, pritaikyti blekerišką vokalą. Ir gavosi kažkas Samaeliška. Paskui po tuputį mokėmės groti ir „blekovėjom“.

SAMAEL dabar, kaip žinai, labai pasikeitė. Na, viskas keičiasi, bet jie jau toli gražu nebe tokie geri kaip anksčiau. Ką apie tai manai?

Aš dabar jų ir nebeklausau (aš irgi nebelabai, kaip ir PARADISE LOST, METALLICA ir kitų nukrypėlių – B.S.)

Po demo „Juodo mėnulio pasveikinta“ išleidimo sekė koncertų įvairiuose festivaliuose ir šiaip mažesniuose koncertuose lavina. Aplankytos ir kelios kaimyninės šalys. Ar sutinki, kad anuomet buvo savotiškas pakilimas Lietuvos scenoje?

Taip, aš manau, kad buvo pakilimas, egzistavo daug grupių. Aš tuomet tarnavau kariuomenėje, mane į koncertus išleisdavo, o metalo renginių būdavo daug. Tada, mano nuomone, metalas Lietuvoje buvo pakankamai stiprus.

Aš su tavimi pilnai sutinku, nes tada prasidėjo ir vėliau klestėjo tokie festivaliai, kaip „Death Comes“, „Baltic Thunder“ ir kiti. Manau, tu teisus. Bet tada įvyko ir jūsų gitaristų kaita. Kaip manai, ką naujo ar gero įnešė Nekrofago atėjimas? Ar su Žilvinu išsiskyrėte dėl muzikinių pažiūrų skirtumo, ar jis išėjo dėl asmeninių priežasčių?

Žilvinas buvo tiesiog išspirtas. Buvo tokių dalykų, kaip plaukų nusikirpimas, pasikeitė pažiūros ir pan. Jo išėjimas ir naujo gitaristo atėjimas davė muzikai gana daug. Nekrofagas įnešė tam tikros psichozės, muzika, jei taip galima pasakyti, pasikeitė iš psichologinės pusės. Žilvinas grojo melodingai, skirtumas jųdviejų sąlygotame bendrame grupės skambesyje yra didelis ir gerai juntamas.

Tai turbūt Žilvinas labiau būtų tikęs, jei tebegrotumėte doomą, ar ne taip?

Na, jis labiau mėgo tokią „lia lia“ muziką…

Po „Ledo Tako“ vėliava išleidžiamas jau trečiasis DISSIMULATION produktas. Ar patenkinti bendradarbiavimu su Tadu? Ar ateityje ruošiatės ieškoti užsienio leidėjų?

Ne, esame „Ledo Taku“ pilnai patenkinti. Viskas atitinka mūsų norus ir lūkesčius, Tadas duoda visa, kiek įmanoma.

Paties pseudonimas yra Venomous. Anotacijoje pristatant CD „Prakeikimas“ išvardinta eilė grupių, kurių fanams gali būti skirta jūsų muzika. Tame tarpe ten minimi ir VENOM. Gal pseudonimas reiškia, kad itin patinka ši sena grupė? Kokios grupės jums labiausiai imponuoja šiandieninėje scenoje?

VENOM man patinka, bet pseudonimas atsirado ne nuo to. Šiandien likusiems dviems nariams patinka tokia muzika kaip SATYRICON, DARKTHRONE, klausoma taip pat daug thrasho. Man, aišku, taip pat patinka šios grupės, o taip pat greitesnė, aršesnė muzika – MARDUK, DARK FUNERAL, BEHEMOTH.

Kalbant apie BEHEMOTH., tai jų muzikoje irgi įvyko metamorfozė. Nei deferiai jų muziką pripažįsta kaip death metalą, nei blekeriai juos laiko tipiško black metalo atstovais. Ką tu galvoji apie dabartinius Behemotus?

Tik gerai galvoju apie juos. O jų pasikeitimas iš tikro bleko link defo tik pagražino visą muziką, man dabar ji atrodo žymiai savitesnė. Apskritai, man metalas ten tebėra – ir gerai.

Jau teko girdėti visą „Prakeikimą“, ir net jį recenzuoti. Albumas paliko labai gerą įspūdį. Ar patys juo esate patenkinti? O kaip lyginant su „Maru“, ar jis geriau pavykęs?

„Maras“ ir „Prakeikimas“ gana stipriai skiriasi vienas nuo kito. Tai yra visiškai skirtingi albumai, man atrodo, kad ir stilius „Prakeikime“ pasikeitęs. O šiaip esame labai patenkinti įrašo kokybe. Aišku, galima buvo padaryti dar daugiau, bet, kaip visada, nebuvo daug laiko. Vis dėlto tuo, ką padarėme, esame patenkinti ir nenusivylę.

„Prakeikimas“ įrašytas Rygoje. Ar yra skirtumas dirbant studijoje čia (anuomet „Tamstoje“) o dabar štai „Phoenix“, pas kaimynus? Ar svajojate įrašus padaryti kokioje nors žinomoje tolimesnio užsienio studijoje?

Kiek darėme Lietuvoje įrašų, man niekada jų kokybė nepatiko. Ir aš asmeniškai dėl to šių įrašų dabar neklausau. O darbas Rygoje – tiesiog pasaka. Nespėji pasakyti, ko nori, ir tai jau padaroma. Viskas labai profesionalu. Gintis yra paprastas darbininkas, bet jie kartu su „Phoenix“ savininku perka aparatūrą ir nuolat tobulina įrašymo techniką.

Mat kaip. Papasakok tuomet kiek daugiau apie tą studiją. Ar daug ten grupių įsirašinėja, ar sunku gauti pakankamai laiko joje?

DISSIMULATION: „Neužmirškite metalo ir neištežkite!”Reikia laukti, iš anksto užsisakyti laiką. Šiaip mums ten esant, vardijo grupes, kokios įsirašinėjo, bet tai latvių, ir šiuo momentu jų pavadinimų neprisiminsiu. Ką prisimenu – tai, aišku, SKYFORGER.

DISSIMULATION, atrodo, pilnai surado savitą stilių. Ypač imponuoja tai, kad blackas pas jus susipynęs su thrashu. CARPATHIAN FOREST ir KREATOR – neblogas derinys, ar ne? Ar iš tiesų jums labiausiai prie širdies šie du stiliai? Ar ir toliau ieškosite naujų derinių?

Nemanau. Tikriausiai gaunasi taip, kaip kuriama, ir tiek. Specialiai nieko nedarome, kad, sakykim, būtų black/thrash ar kiti deriniai. Pvz. dabar baigiamas naujas gabalas, jis vėl blekovesnis. Vienu žodžiu, priklauso nuo nuotaikos – koks nusiteikimas, tokia gaunasi ir muzika.

Abu jūsų pilnametražiai diskai gana skirtingi. Atrodo, jau sakei, kad esi panašios nuomonės?

Taip, jie skirtingi.

Čia ekspromtu šovė į galvą toks klausimas. Ką galvoji apie grupes, kurios egzistuoja ilgai ir ilgainiui diskuose pradeda kartotis bei kopijuoti pačios save? Ar jos, išleidusios kažkurį komerciškai sėkmingą albumą, daro panašų, norėdamos tą sėkmę pakartoti? Ar joms tiesiog pritrūksta idėjų?

Gali būti, kad tokia kūrybos maniera, ir tiesiog supanašėja diskai. Gali būti ir kitų, įvairių priežasčių. Iš tiesų tokio reiškinio motyvų nelabai įsivaizduoju. Bet su laiku tokios grupės pasidarys neįdomios ir nelabai bus klausomos.

Na, čia aš vėlgi esu panašios nuomonės. Man asmeniškai taip nutiko su DARK TRANQUILITY. OK, kalbame toliau apie jus. Dainuojate tik lietuviškai. Ar tai netrukdys koncertuojant užsienyje? Na, aišku, pavyzdžių yra suomių, norvegų, vokiečių grupių tarpe, bet tai daugiau išimtys. O gal jūs net nemanot ateityje išvažiuoti į koncertinius turus?

Kol kas koncertų neplanuojame, o ilgesnių turų – juo labiau. Kas dėl kalbos – kaip mes pradėjome dainuoti lietuviškai, taip ir dainuosime, šiuo požiūriu niekas ateityje nesikeis.

Tai čia gal kaip tik yra būdas išsaugoti grupės savitumą, ir užsieniečiams paprasčiausiai užteks vertimų albumo knygelėje, kad jie žinotų, apie ką dainuojama?

Taip, pilnai užteks. Man kaip tik atrodo, kad tai gali lemti didesnį susidomėjimą, kažkam gali pasirodyti egzotiška lietuvių kalba.

Na, ji iš tiesų ir yra egzotiška, nes archaiška. Čia reikėtų prisiminti ir ne itin malonius grupės gyvavimo momentus. Neišvykimas į „Ožio žarnų“ turą ir net nepasirodymas koncerte Vilniuje. „Kilkim žaibu“ istorija, papiktinusi ne tik žiūrovus, bet ir patį Tadą Ledą. Ar tai laikytum sudėtingu grupei periodu? Kas vis dėlto nutiko tuomet?

Dėl „Ožio žarnų“ turo – dėl darbo neišvažiavome (čia priežastis iš mano pusės). Turėjau rinktis: arba turas, arba darbas .Jei pasirinkčiau koncertus ir prarasčiau darbą, šeimai tektų badauti. Vilniuje taip pat tame koncerte nepasirodėme, nes darbdaviai tą dieną iš darbo niekaip neatleido Nekrofago. Taigi, žmonės galėjo matyti salėje tik mudu su Stabmeldžiu. O kiti koncertai nukenčia dėl to, kad grupė, atvirai šnekant, vartoja per daug alkoholio. Jis viską ir gadina.

Na, dabar pereikime prie geresnių laikų: pasirodymas vienoje scenoje su BEHEMOTH jų pirmojo vizito į Vilnių metu. Kokie prisiminimai iš to šou?

Asmeniniai prisiminimai iš to koncerto nelabai geri. Kodėl? BEHEMOTH, aišku, super grupė, labai džiaugiausi, kad su jais grosime. Bet vėlgi, kai kas iš grupės padaugino alkoholio ir nesugrojome taip, kaip reikėjo ir kaip turėjome sugroti. Nežinau, ar iš salės tuomet tą faktą kas nors pastebėjo, ar ne, bet patys nesame savimi labai patenkinti. Bent jau aš tai tikrai ne.

Be abejo, jums nuo scenos turbūt kitaip matyti. Salėje, kiek pamenu, visi buvo įsiaudrinę ir patenkinti. Žiūrovai jus buvo senokai bematę, o čia dar su BEHEMOTH! Žodžiu, tada apskritai buvo gera grupių sudėtis, ir tas koncertas daugeliui paliko gerą įspūdį. Nebent patiems nesmagu dėl tuomet padarytų klaidų, bet iš jų juk mokomasi. O žiūrovai, sakyčiau, jų nepastebėjo.

Na, tai bent tokia paguoda.

Ar norėtumėt vėl pasirodyti su garsia užsienio grupe? Štai BEHEMOTH kaip tik tada, prieš du metus, buvo rugsėjo 7 d. Gal jau girdėjai, kad šiemet, rugsėjo 4 d. ruošiamės atvežti gana žymią graikų komandą? Žinau, kad šiuo metu Stabmeldys išdūmęs į Norvegiją. Vis dėlto kaip žiūrėtum į tai, jei tiesiog dabar gautumėt (dar neoficialų) kvietimą „padėti“ minėtai komandai (tai „Pūvantis Kristus“, kalbant lietuviškai)?

Aš apskritai norėčiau vėl pasirodyti kokiame nors koncerte, bet tas bus dar negreit. Turime pilnai atsigauti ir pasiruošti tam. O tada gal ir koncertuosime. Groti su užsienio grupėmis, aišku, kiekvieno svajonė, bet šiuo metu nėra galimybių.

Gaila. Na, mes pabandysime jus dar vėliau prikalbinti. Gerai, grįžkime prie „Prakeikimo“, juk kol kas jūsų grupei svarbiausias šis įvykis. Šeši kūriniai, ilgi, kiekvieną jų nuo sekančio skiria kažkoks gūdus ūžesys. Koks čia sumanymas?

Visas darbas prie disko buvo neįprastas ir dažnai nukrypdavo mums patiems netikėta linkme. Kartais netgi ekspromtu. Mes norėjome įrašyti, bent jau mini albumą, greitai, kol neišvažiavo Stabmeldys. Bet įrašius pasirodė, kad viskas trunka pusvalandį. Gavosi šeši gabalai, tuomet SKYFORGER pasiūlė pasekti kai kurių grupių pavyzdžiu (sakykim, IMMORTAL) ir tokios trukmės diską pateikti kaip pilnametražį. Tada Stabmeldys pasakė, kad viename dokumentiniame filme yra geras intro. Taip pat rasta ambiento, kurį buvo galima panaudoti tarp kompozicijų. Taigi tokia mintis, atsiradusi spontaniškai ir staiga, buvo įgyvendinta. Mes su Tadu jau derinome leidybos klausimus, ir dabar turim tai, ką tu minėjai.

Vadinasi, aš savo recenzijoje nesuklydau pasakydama, kad be kita ko čia esama ir ambiento. O kaip atsirado idėja intro panaudoti fragmentą iš to dešimties metų senumo filmo?

Pamatėme „Trinity and Beyond (The Atomic Bomb Movie)“, mums šis dokumentinis filmas labai patiko. Tarp kitko, Nekrofagas yra tiesiog pamišęs dėl atominių bombų. Kaip pats sako, „jei duotumėt man paspausti mygtuką, spūstelčiau net negalvodamas“. Taip pat šiame filme labai gera muzika. Taigi, dėl šių priežasčių minėtas intro iš ekrano persikėlė į „Prakeikimą“.

Iš kur kyla mintys dainų tekstams? Dar vienas dalykas – kaip čia yra, kad tarp lietuviškų pavadinimų įsimaišė „Omega Et Alpha“?

DISSIMULATION: „Neužmirškite metalo ir neištežkite!”„Omega Et Alpha“ irgi buvo spontaniškas variantas. Galvojome, koks gi bus to gabalo pavadinimas. Stabmeldys leptelėjo šią kombinaciją, taip ir pasiliko. O dėl tekstų – jie išreiškia tai, kas yra mano galvoje. Kas patinka, kas nervuoja ar piktina – viskas ir atsispindi žodžiuose.

Tai, kiek supratau, tu esi tekstų autorius. Pagrindinis ar vienintelis?

Vienintelis. Kol kas šiam procesui kitų neprikalbinu.

Jei jau prašnekome apie kūrinius, kaip reikėtų suprasti keistoką žodžių derinį „Kol Viskas Niekur“?

Šio gabalo tekstas apskritai buvo parašytas jau tada, kai mes buvome Rygoje, prieš pat įrašymą. Jau einant į studiją, vos ne transo būsenoje, visa, kas buvo galvoje ir iš jos išplaukė, buvo surašyta. Po to mes peržiūrėjome viską, kas gavosi, buvo truputį pakoreguota, ir taip palikta. Net man pačiam sunku paaiškinti šį derinį.

Oho, kaip įdomu. Ar jis buvo taip greitai sukurtas, kad diskui iki užpildymo trūko kūrinių, kaip čia gavosi?

Buvo daugiau tekstų, bet visi per trumpi, netiko gabalams.

Jau paskaitinėjus tekstus, aš radau, kad yra tokia frazė šio kūrinio pabaigoje, ir šiek tiek paaiškėjo visa situacija…

…Po to ir aš pats bandžiau įsigilinti į esmę, nes, kaip minėjau, kuriant viskas liejosi tarsi iš pasąmonės. Iš karto neišėjo visko suvokti, tačiau prasmė yra. Matyt, kiekvienam skaitančiam teks gerokai pamąstyti, kad ją surastų.

Viskas aišku su jūsų lyrika. Dar į akis krenta atsinaujinęs logo ir toji baisuolė žiurkė disko apipavidalinime. Ką manot apie viso to autorių darbą? Ar jie ateityje galėtų tapti profesionalūs metalinių diskų viršelių ir logotipų kūrėjai?

Taip. Roswa aš esu patenkintas dar iš „Maro“ laikų. O dabar ir „Prakeikimo“ apipavidalinime man labai patiko jo darbas. Neturiu visiškai prie ko prikibti. Taip pat ir su logo – kai pamačiau, iš karto paliko gerą įspūdį. Be abejo, jei kas nors šiame nebūtų patikę, jo ir nekeistume, logotipas liktų senas. Bet man atrodo, kad abu autoriai gali padaryti kažką daugiau.

Aišku. Tik kad tų diskų būtų. Nekrofagui tikriausiai turėtų labai patikti antroje viršelio pusėje esanti bomba!

Ne viena bomba bus albumo apipavidalinime (deja, prieš mano akis buvo vienintelė, mat tada dar turėjau „Prakeikimo“ promo variantą – B.S.).

Kokią nuomonę galėtum išsakyti apie tokias grupes, kaip NAHASH, OBTEST, ANDAJA? Kokią lietuvių komandą laikytum perspektyviausia šiandien (neskaitant savosios, juk ji perspektyvi, ar ne?)

NAHASH ir OBTEST – aišku, tai geros grupės. NAHASH patinka labiau, aš jais žaviuosi jau nuo demo išleidimo laikų. OBTEST turi savo muziką, bet ji melodingesnė. Man patinka brutalesnė, prie jos aš ir linkstu. ANDAJA – ne mano skonio grupė. Neklausau jos, net jeigu tenka groti viename koncerte. Manau, NAHASH iš savo srities, o OBTEST – iš savosios yra perspektyvūs ir galėtų užsienyje deramai pagarsinti Lietuvos sceną.

O aš manyčiau, kai DISSIMULATION tiek moraline, tiek fizine prasme pribręs didesniems koncertams, jūs taip pat turite galimybių išgarsėti užsienyje. Dar kartą sakau, man „Prakeikimas“ labai patiko, savame stiliuje tai yra tikrai stiprus ir originalus darbas. Taigi, kaupkitės. Na, kadangi priklausau Ferrumo komandai, taip ir knieti paklausti, ką manai apie mūsų portalą, organizacinę veiklą ir pan.?

Gėda, bet portalo nežiūrėjau, taigi apie jį nelabai ką galiu pasakyti. Darbe prie interneto prisėsti yra vos ne šventė, namie jo nėra. O dėl organizacinės veiklos, manau, viskas yra labai gerai. Atvežamos geros grupės, viskas tinkamai organizuojama – šiuo požiūriu absoliučiai negaliu pasakyti jokių blogų žodžių.

Na, anksčiau ar vėliau, tikimės, mūsų portale apsilankysi. O už gerus žodžius organizacinei veiklai dėkui. Taigi ko palinkėtum www.ferrum.lt lankytojams? Juk tai yra ne tik skaitytojai, bet ir tie patys jūsų žiūrovai…

Svarbiausia – kad šieji neužmirštų metalo. Ir neištežtų.

Ačiū už smagų pokalbį. Sėkmės gegužės tryliktosios penktadienį švenčiant „Prakeikimo“ gimimą. Linkėjimai kitiems grupiokams ir laukiame susitikimų koncertuose!

Ačiū.

P.S. Beruošiant interviu buvo peržiūrėtas minėtas „atominis“ filmas – rekomenduojama tą padaryti ir jums.

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
brotheris
2005.05.19 19:01

“O, tiesa, gal nepatikes Dissimulation interviu yra “stengimasis prastumt Ferruma kaip preke”?”

Kvietimas į koncą.

O šiaip noriu to kas buvo prieš daugiau nei pusantrų metų >:-B

Liuzeris
2005.05.19 12:16

Adi, kas matosi? As vis tiek nematau tu kriteriju, pagal kuriuos Ferrumas yra preke. Abstraktumas slidus reikalas, jei sunku pagristi nuomone, tai koks pointas uzmetinet?

Ar jus mokate uz lankymasi Ferrume? Ar mes gaunam pinigu uz darba prie Ferrumo? Ne. Tai kokie tie kriterijai tada? As rimtai noretau isgirsti, kad galetumeme pasidaryti isvadas.

Jei atsimusinejimas i kritika ir atvira diskusija apie jos metodus yra suprantamas, kaip stengimasis prastumt Ferruma kaip preke, tai tada toliau diskutuot kazkaip nera prasmes.

O, tiesa, gal nepatikes Dissimulation interviu yra “stengimasis prastumt Ferruma kaip preke”?

Adis
2005.05.19 12:02

“Kur tu ta stengimasi prakisti kaip preke matai? Parodyk, nes man irgi idomu.”

Liuz, is sono tikrai kartais geriau matosi :) (parasyciau “no offence”, bet vel suputosi… ;)

Liuzeris
2005.05.19 11:53

“Ir apskirtai, kuo toliau, tuo labiau pastebetina, jog www.ferrum.lt stengiasi save kaip preke visiems prakisti. Slykstu.”

Kur tu ta stengimasi prakisti kaip preke matai? Parodyk, nes man irgi idomu.

_
2005.05.19 11:41

Interviu blogas. Visiskai nera konstruktyvumo ir nesimato jokio srukturiskumo. Kalbama apie grupes susikurima, veliau apie marginalijas ir galiausiai paie ferruma… Super sudas!
Dar, interviu nera idomus. Nera idomus! Va cia ir visi minusai. Ir apskirtai, kuo toliau, tuo labiau pastebetina, jog www.ferrum.lt stengiasi save kaip preke visiems prakisti. Slykstu.

Birutė
2005.05.18 14:30

Aš neigiamas žmogus, tiesiog negatyvas. Beje, norėjau tąją gegužės 14 dieną ne virtualiai pasišnekučiuoti su viso šio fleimo kurstytoju. Sauliau, kur buvai per “Užtemimą”?

Liuzeris
2005.05.18 12:43

Rasant tikrai konstruktyvia kritika svarbu, kad is to butu nauda kritikos subjektui (kuris sukuria kritikuotina objekta). Cia dideles naudos is to, kad “interviu komiskas”, “per ilgi klausimai”, as nematau.

Antra, jei zmogus tikrai nuosirdziai nori, kad jo pastabos butu ivertintos, jis raso asmeniskai kritikuojam subjektui. Kam tada tie komentarai? Na, mano nuomone, komentarai labiau turetu sietis su pvz. interviuojama grupe ar jos issakytom mintim, o ne rasymo stiliaus analizei.

Trecia, kai kurie zmones, kurie cia bando kritikuot yra patys rasantys asmenys, tokie patys megejai (ne profesionalai) rasytojai. Ir buna, kad ju paciu rasliava yra niekine ar juokinga (jokiu asmeniskumu, cia tik pastebejimas ;) Tad ta teisuolio poza taipogi komiskai atrodo ;)

I sio interviu stiliaus kritika as asmeniskai ziuriu, kaip i labiau savo “asmenybes” kitu lankytoju akyse formavima. Tam tikri kritikai gali pasakyti, kad jie darytu kitaip, bet tai nereikstu, kad tai butu geriau :)

Kodel as pavariau cia ta visa litanija? Todel, kad tikiu, jog zmones, i kuriuos netiesiogiai kreipiuos perskaitys ir pamastys, o ne vel ijungs durniu “no offence” ir vaidins naivuolius ;)

Ne, man ne paranoja ;) As tiesiog kritikuoju tuos, kurie kritikuoja kitus. Manau, turiu tam teise? :)

O be kita ko, paciam Venomous, kiek zinau, labai patiko sitas intervas. Cia tik siaip… ;)

Saulius
2005.05.18 12:25

Aisku, kad “no offence”.

Tiek ash, tiek Adis (ir kiti, manau) Birute pazistam kaip malonu ir “teigiama” zmogu ir nieko pries ja neturim.

Kritika skirta NE jos asmeniui, bet sitam INTERVIU, apie kuri savo nuomone jau pasakiau ir nebesikartosiu.

O jeigu kas normalia kritika priima uz “srutu pylima”, tai cia jau jo problema.

imbecile
2005.05.17 19:36

Koks dar “no offence”, kai sitaip smirdz? :D

Adis
2005.05.17 19:14

“srutos mane labiausiai zavi metalistu leksikone :)”

O mane labiausiai zavi nemetalistu iprotis viska hiperbolziuoti, kai is pirstelejimo padaromas mazu maziausiai vemimas ant batu, o dauguma atveju – planinis meslo isveziojimas trejiems metams i prieki :)

P.S. No offence, be abejo. ;)

imbecile
2005.05.17 16:32

“No offence” ir po sio posakio sekancios srutos mane labiausiai zavi metalistu leksikone :)

Adis
2005.05.17 16:07

Apie interviu – sorry, tikrai nenoriu nieko izeisti, bet labai… toks komiskas paisrode… ir tikrai ne Dissimulation deka… ;)

Del albumo – neblogas. Siaip demo gabalai pavieniui dare daug stipresni ispudi, albume jie skamba gal kiek blankiau. Anyway, labai gelbeja tai, kad cia – LIETUVIU albumas.

Skirstant albuma dar smulkiau: MUZIKA. Neprikibsi. Taip, kaip ir reikia. Nuosirdziauia ir giliausia pagarba.

LYRIKOS. Hm… Na, turbut jau niekad nebesuprasiu bliako… ;) Savo sugebejimais kelti nuotaika gerokai primena pati interviu…

Dabar siek tiek repliku (iskart ispeju – nepiktai ;) :

“kad klausimai kartais ilgoki tai taip, ale galbut tai delto, kad klausiantysis yra neblogai susipazines su grupe ir faktais apie ja?”

Ilgesni klausimai nebutinai reiskia konkretesnius. O kai kur na jau taip savireklama… khem.. kvepia ;) (no offence ;)

“Juk galima interviu traktuoti ir kaip diskusija, pokalbi su grupe.”

Paprastai klausinetojas ima interviu is grupes. O ne pasakoja apie savo planus/nuomones/nuojautas/pojucius tuo ar anuo klausimu… Kitaip darosi nebeaisku, ka sis ko intervaka ima…

Cadas
2005.05.16 21:05

O mano manymu beprasmis cia tas vadinamas “varymas” :)
Viskas tvarkoj.

Zero
2005.05.16 12:07

idomiu faktu suzinojau perskaites si interviu, taciau nelabai pateikimo forma patiko. primine pokalbi, pateikta copy/paste budu – zodis i zodi pateikta ir neredaguota. per daug nereikalingu zodziu. o visa kita gut!

brotheris
2005.05.15 13:15

Sėdi protingi vyrai su moterim vienam keleto tūkstančių gyventojų kaimelyje ir pešasi atsistoję turguje ant statinių.

Diskusijos gerai ir jų reikia, bet pagiežos slėpimas nėra į naudą.
Vieniems patinka, kitiems nepatinka, bet už nugarų šnibždėtis negerai, o dar blogiau šnekėti apie šnabždėjimus už nugarų ;-)

Jei jau oficiali padėtis kaime neleidžia pareikšti nuomonės, tai gal laikas samdyti atstovus spaudai? Bent dalis milijoninio pelno iš banerių, koncertų ir kompaktų bus išleista teisingai.

O gal geriau konstruktyviai pakritikuot ir padiskutuot ? Juk ne durnių bažnyčioje mušam ;-]

Saulius
2005.05.15 11:56

Tai aišku, kad kompleksas! – mano vaikystė sunki buvo;)
Ok, dėl naglumo iš dalies sutinku. Najiezdas toks gavosi netyčia. Sorry.
Tikiuosi, kad tai buvo paskutinis komentaras.

Liuzeris
2005.05.15 11:20

“Beje, įdomus dalykas, kad mano išsakytoms mintims privačiuose pokalbiuose pritarė ir keletas “stambių” LT metalinės scenos veikėjų, kurie savo pozicijos čia nenorėjo dėstyti dėl labai paprastos priežasties – noras nesugadinti santykių su ferrumu.”

:))) Oj, kam on :) Siaip jo, mes issiuntinejom visoms LT grupems pareiskimus, kur teigiama, kad jos nedristu kritikuoti ir sakyti (ir tureti!) blogos nuomones apie Ferruma ir jo autorius, nes kitaip mes nedraugausim ;)

Sauliau, tu naglokai bandai pastatyti Ferruma i gruobuonio situacija, tai kokia ten sneka apie kolegialuma tada? :)

Belieka neizeidziant tavo asmens pritarti imbecilui ;)

imbecile
2005.05.15 11:00

Sauliau Sauliau, ar tik nebus koks kompleksiukas isimetes pas pona? :))

Birutė
2005.05.15 01:35

Vienu žodžiu, chebra, baikit naiezdus. kokia aš bebūčiau tolerantiška kritikos atžvilgiu, kai kurie asmenys užknisasa.

rob
2005.05.15 01:05

Na nezinau, kad klausimai kartais ilgoki tai taip, ale galbut tai delto, kad klausiantysis yra neblogai susipazines su grupe ir faktais apie ja? Tada naturaliai ir klausimai tampa konkretesni, detalesni…

Juk galima interviu traktuoti ir kaip diskusija, pokalbi su grupe. O ne vien uzdavineti klausimus a la “kokie ateities planai” ir “ka veikiate siuo metu”.

Saulius
2005.05.15 00:58

“O dėl kvietimo – argi jis skamba kaip tiesioginis?”

Ne, ką jūs:)

“kaip žiūrėtum į tai, jei tiesiog dabar gautumėt (dar neoficialų) kvietimą „padėti“ minėtai komandai?”

ir

“pabandysime jus dar vėliau prikalbinti”

Ok, šiuos “kontrargumentus” parašiau dėl bendro sportinio intereso, o ne tam, kad toliau kažką įrodinėt. Nėr čia ką daugiau polemizuot. Tikiuosi, kad neįsižeidei, nes tokio tikslo jokiu būdu neturėjau.
Beje, įdomus dalykas, kad mano išsakytoms mintims privačiuose pokalbiuose pritarė ir keletas “stambių” LT metalinės scenos veikėjų, kurie savo pozicijos čia nenorėjo dėstyti dėl labai paprastos priežasties – noras nesugadinti santykių su ferrumu.
Uhu, kvepia totalitarizmu;) Juokauju.
Pyyys.

Birutė
2005.05.14 19:28

Puiku, chebryte, diskutuokit, kritikuokit, būtų kur kas blogiau, jei dėl šio intervo tvyrotų tyla.
Sauliau, kiekvienas turi savo nuomonę dėl visko, todėl nesiimsiu atsakinėti į kritiką kritika ir pan. Ir savo stiliaus tikrai nekeisiu, kaip kai kam tas nepatiktų. iš tiesų, esu tokia, kokia esu. Tik nesinervuokit, chebra, be reikalo. Šiaip mačiau ne vieną interviu, kur atsakymai trumpesni už klausimus, nematau čia nieko blogo. Kad netrumpintas jis – irgi mano reikalas. Beje, kai kurie klausimai atsirado pokalbio eigoje, taigi yra kaip yra. O dėl kvietimo – argi jis skamba kaip tiesioginis? Čia klausimo dalis. Na gerai, Ossastorium viešai nekviesiu, jeigu jau taip nepatinka.
Amen

kostra
2005.05.14 15:52

Voobscie reikia dziaugtis, kad dar kazkas turi laiko intervams ir juos daro.
Na, savotiskas sis intervas. Bet gerai, kad jis is viso yra.

brotheris
2005.05.14 14:32

Dėkui Birute už intervą, sužinojau nemažai gerų dalykų.
Pakarpyti truputį reikėjo, ale… =)

Saulius
2005.05.14 14:14

Papiktino? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Tau galvoj negerai gal?:)

Užtat labai “solidžiai” nuskambėjo. Neveltui gi ši frazė jau tapo savotišku folkloru.

Ambraziejus
2005.05.14 13:57

Tiesa sakant, Remas emigraves i Vilniu :)
O “dievobaimuingasis ponas” buvo skirtas tau, Sauliau – isch tavo posto labai jau pasirode, kad fraze apie ubaga ir durniu tave labai papiktino :)))

white pony
2005.05.13 18:36

Na, cia tai stopudovai – Birute niekaip negali be savojo trigrasio iterpimo, kas kai kada nuskamba vietoj, o kai kada (zymiai dazniau) suerzina. Bet is tiesu, kas ja pazista, tai puikai supranta, kad VBirute be to – niekaip. Toks jau jis zmogus :) Patiko, kad buvo ispestas prisipazinimas apie nuklydimus i alko pievas :) O primetus, kad vyrukai kile is anyksciu ir berods ir dabar ten ju rpeticiju baze – tai respektas, kad per tuos 12 metu, kad ir iskankinti periferijos nevilties (kiek zinau, tai tik remas emigraves i kauna), alko, seimos rupesciu, visgi issilaiko ir smogia. gaila tik, kad koncertu reiks palaukti. bet siaip respekt

Saulius
2005.05.13 18:09

Liuzeriui:

Visks narmalei;)

Liuzeris
2005.05.13 18:06

“Nesitikėkit, kad nesinaudosiu teise kritikuoti;)”

Taigi viskas chiki, Sauliau. Tu kritikuoji rasytoja, kiti teisina rasytoja ir kritikuoja tavo kritika :) Visa laika juk taip ;)

Jei nenoretumeme/nepakestume kritikos (taip, ji kartais buna labai nemaloni) – trintume laukan nepatikusius komentarus ir postus. O tas, kaip zinia, nera daroma… ;)

Liuzeris
2005.05.13 18:03

Sauliau, dark karta paskaityk mano ataskaita, tiksliau, apatines dvi pastraipas apie konkurentus… :) Manau, pakankamai aiskiai ten issireiskiau apie konkurentu samprata undergroundineje veikloje.

http://www.ferrum.lt/?page=str&id=93

“bando pavaizduoti Giljotiną kaip didžiausią Ferrum priešą”
Kur taip daroma? ;) Manau, nereikia per jautriai reaguot i visokius panasius nepamatuotus pasisakymus (kas sneka… ;D )

Patraukimas per danti yra kiekvieno sveiko lietuvio bruozas (nors dazniausiai visiskai betikslis). Pvz. mane, kaip nesunku pastebeti, traukia per danti beveik kasdien ;) Taip kad ramiai…

Saulius
2005.05.13 18:00

O neklystančių nėra. Vien dėl to, kad Ferrum – didžiausi ir populiariausi, dar nereiškia, kad viską daro geriausiai. Nesitikėkit, kad nesinaudosiu teise kritikuoti;) Deja, mano toks būdas, kad atvirai mėgstu sakyti savo nuomonę.
Tačiau visada laukiu kritikos ir mano rašliavoms – galit išdėt į šuns dienas, prašom. Tik argumentuokit.

Saulius
2005.05.13 17:50

Ibecile, klysti. Nieko aš nenoriu proteguoti. Tegu skaitytojai patys atsirenka, kas jiems labiau prie širdies. Ir man kartais juokinga, kai kas nors bando pavaizduoti Giljotiną kaip didžiausią Ferrum priešą (To paties Liuzerio najametiniuose palinkėjimuose Giljotina įvardytas kaip “konkurentas”, ne kaip kolegos. Tai gal į savo veiklą kaip į biznį žiūrėt pradėjot?).

imbecile
2005.05.13 16:30

Jauciu Saulius tokiu budu nori paproteguoti Giljotinoje esanti interviu su Dissimulation… :D

Liuzeris
2005.05.13 16:15

Ner ko pykti ant Birutes :) Interviu gavosi kaip pasneksys tarp dvieju asmenu, is kuriu vienas paprasciausiai lakoniskiau reiske mintis negu kitas :) Bet faktu apie Dissimulation tekste yra, ar ne? :D
O kokius klausimus ir kaip uzdavinet, kiekvieno interviuotojo reikalas. Tas pats ir su kvietimais grot ;)

Giedrys
2005.05.13 16:05

Reikia, pripazint, Saulius kai ka gerai pastebejo :)
Zurnalisto teksto kiekis akivaizdziai nenusileidzia muzikanto atsakymams. Na ir kas ? Bet kam kas yra bendraves su Birute, tai neturetu kelti dideles nuostabos, ar ne ? :))) (Birute, nepyk)

svalak
2005.05.13 15:22

nu nu vyrai, teskit, cia man uz Birutes straipsni jau ydomiau darosi:)))

Seniukas
2005.05.13 15:05

Kaip gali tada “dievas is tiesu buti ubagas ir durnius”, jei jo nera? :)))

Saulius
2005.05.13 14:00

“dievobaimingasis pone”

Į ką tu čia kreipiesi?:)

Ambraziejus
2005.05.13 03:27

O dievas isch tiesu yra ubagas ir durnius :))) Tixliau jo ischvis nera, dievobaimingasis pone…

Saulius
2005.05.13 03:19

Tfu, ne Necrofagą – Venomousą.

Saulius
2005.05.13 02:37

Ironiškai šypsosi… Atsiprašau, bet parodysiu savo bjaurų būdą ir mestelsiu porą nekorektiškų replikų: Birute, nepastebėjai, kad vos ne daugiau už Necrofagą prikalbėjai? ;) Tas kvietimas groti išvis ne į temą (kam reikalinga tai publikuoti?:), na o kalbėti apie tai, kad “Salėje, kiek pamenu, visi buvo įsiaudrinę ir patenkinti. (…) Nebent patiems nesmagu dėl tuomet padarytų klaidų (…) O žiūrovai, sakyčiau, jų nepastebėjo” … Kur gi ne – stovėjo pusė salės ir žvengė/galvas kraipė/pirštais badė. O kaip dėl to “Dievas yra ubagas ir durnius?”:) Trumpai drūtai – jokių asmeniškumų čia nėra, bet man šito interviu stilius nepatiko.

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus