Albumai

DARKTHRONE „Panzerfaust“- užmirštas ar tiesiog neįvertintas?

2006.07.03 00:00, Kathaaras

DARKTHRONE… Taip, šis pavadinimas puikiai žinomas kiekvienam padoriam blackeriui. Tokie grupės darbai, kaip „A Blaze In The Northern Sky“, „Transilvanian Hunger“ ar „Under A Funeral Moon“ jau seniai užsitarnavę kulto statusą ir yra laikomi vienais iš geriausių tikrojo norvegiško black metalo pavyzdžių. Tačiau dėl šių „gigantų“ šiek tiek primirštami ar tiesiog nuvertinami kiti DARKTHRONE albumai. Vienas iš tokių yra „Panzerfaust“…

DARKTHRONE „Panzerfaust“- užmirštas ar tiesiog neįvertintas?Kalbant apie šį 1995 metų „tamsiasosčių“ kūrinį, verta pažymėti, jog jis gerokai skiriasi nuo anksčiau paminėtos kultinių albumų „triados“. Jeigu pirmuose trijuose albumuose girdime tai, ką dabar yra įprasta vadinti „true Norwegian black metal“, tai „Panzerfaust“ albume jaučiama ryški CELTIC FROST įtaka ir devintojo dešimtmečio dvasia.

Pirmą kartą išgirdęs šį albumą labai nustebau. „Ar tai DARKTHRONE?“, – pamaniau. Šešios muzikiniu atlikimu labai panašios kompozicijos bei septinta ambientinė „outrinė“ daina ilgam patraukė mano dėmesį. Daugybę kartų besikartojantys rifai, iš tiesų panašūs į senuosius CELTIC FROST, primityvus būgnų kalenimas (šiaip įprastas DARKTHRONE, galbūt išskyrus „Under A Funeral Moon“ albume) ir itin aršus, iki tol niekur negirdėtas žviegiantis vokalas (nors visuose šių norvegų albumuose būdingas tam tikras vokalo skambesio pasikeitimas, tačiau šis, manau, perspjauna iki tol buvusius). Ir visa tai panardinta į itin purviną, „garažinį“ garsą.

Tenka pastebėti, jog albumo dainos, jų struktūra, netgi patys rifai yra labai panašūs, tačiau tai netrukdo ir nedaro įrašo nuobodžiu. Atvirkščiai, albumas tarsi užhipnotizuoja ir jo norisi klausytis keletą kartų iš eilės. Taip pat svarbu paminėti, jog tai pirmas DARKTHRONE albumas, prie kurio dirbo tik Nocturno Culto ir Fenriz, t.y. gitaristas Zephyrous grupę paliko jau po „Transilvanian Hunger“. Galbūt dėl to DARKTHRONE skambesys šitaip pasikeitė, suprimityvėjo (aišku, kai kam gali pasirodyti, jog vargu ar įmanoma skambesį dar labiau suprimityvinti nei „Transilvanian Hunger“).

1995-ieji… Būtent tada pasirodė „Panzerfaust“. Aišku, tuo metu black metalas buvo gerokai „ant bangos“ ne tik Norvegijoje, bet ir kitose pasaulio šalyse. Tuo metu jau buvo išleista nemažai kultinių black metalo albumų, galbūt dėl to „Panzerfaust“ ir netapo tokiu kultu, kokiu yra laikomi pirmieji DARKTHRONE darbai. O ir pati albume girdima muzika yra gal kiek per daug nukrypusi nuo tų laikų black metalo standartų. Kaip ten bebūtų, šį albumą tikrai rekomenduoju black metalo fanams, mėgstantiems bekompromisinį, aršų, primityvų, bet nuoširdų blacką. Gal kažką įdomaus šiame albume atras ir „oldskūlo“ gerbėjai…

Na, o blacko gurmanams, išrankiems klausytojams, ieškantiems kažko naujo, iki tol negirdėto šiame stiliuje, patarčiau šį produktą „apeiti“. Antra vertus, tokie, pamatę DARKTHRONE logotipą ar užrašą, tai jau senokai daro…

Vertinimas 9/10.

DARKTHRONE „Panzerfaust“
1995 © Moonfog Productions

1. En Vind Av Sorg
2. Triumphant Gleam
3. The Hordes Of Nebulah
4. Hans Siste Vinter
5. Beholding The Throne Of Might
6. Quintessence
7. Sno Og Granskog (Utferd)

Portale www.ferrum.lt paskelbtą informaciją naudoti, cituoti ar kitaip atgaminti kitose interneto svetainėse ir tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be redakcijos sutikimo draudžiama.

Komentarai

Portalo www.ferrum.lt redakcija neredaguoja komentarų ir už juos neatsako. Redakcija pasilieka teisę pašalinti įstatymus pažeidžiančius skaitytojų komentarus. Už komentarus atsakingi juos paskelbę skaitytojai, kurie gali būti patraukti baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn už šmeižikiškus, viešųjų ar privačiųjų asmenų garbę ir orumą įžeidžiančius, tautinę ar kitokią neapykantą skatinančius teiginius, smurto kurstymą ir kitus neteisėtus veiksmus. Apie netinkamus komentarus prašome pranešti redaktoriams (info@ferrum.lt).
s2
2006.10.09 10:24

Andriau D. (jeigu aktualu): jei žmogus sau rašo, tai tegul ir rašo kaip nori. o čia parašė visiems, todėl visi ir buvo paatstovauti. o tas „sekimasis be klaidų“ yra išvis toks pats skystas pasakymas, kaip ir „klaida“.

galbūt nei vienas blekerys nepisa gramatikos mokytojos, supranti? žmonėms miela skaityt tai, kas ne tik arti širdies, bet ir nereikalauja padidintų pastangų. o kuo daugiau kablelių, tuo labiau laužosi minties struktūra. ir ne visų galvoje užtenka processing power, kad visada atsiminti ilgą netiesų sakinį.

Kathaarai,
| s2, kam man rasant stengtis kuo maziau naudoti skyrybu
| zenklu?Kaip Andrius sake, jei zinau kaip skirti, tai ir skiriu, o
| ne ieskau kazkokiu paprastesniu variantu…

tau? tau niekam. tavęs niekas neverčia. bent jau aš. tik pamėginau kai kieno mintį paverst an kito šono. sakau, gal bus lengviau interpretuoti. tai kadangi brotheris už interpretavimą nesupyko, klausimą peradresuojame jam :)

Kathaaras
2006.07.08 22:05

ju ir paklausk

GildedCunt
2006.07.08 17:34

Tai ko klauso blacko gurmanai???

Ateivis
2006.07.06 18:15

geras albumas! baisiai patinka „Sno Og Granskog (Utferd)”

Kathaaras
2006.07.06 12:10

ironizuoji;)?

Firebringer
2006.07.05 22:55

Zinok NEREALI recenzija

Kathaaras
2006.07.05 17:07

s2, kam man rasant stengtis kuo maziau naudoti skyrybu zenklu?Kaip Andrius sake, jei zinau kaip skirti, tai ir skiriu, o ne ieskau kazkokiu paprastesniu variantu…

Andrius D.
2006.07.05 10:50

Kas čia per sumauti marazmai, blin? “Keep it simple, stupid”…
Kaip einasi, tegul ir daro, jei jam tai sekasi be klaidų. Nereikia čia sumauto totalitarizmo.

svalak
2006.07.04 23:52

o man tai šitas: daiktas labiau patinka:

http://www.ginklai.net/view/576/faustpatrone_ir_panz.html

s2
2006.07.04 21:47

ai, pamiršau, kad irgi sveikinu su parašymu :)

s2
2006.07.04 21:46

oi, tik supaprastintam atvejui tinka ne „ar“, bet gal labiau „ir“.

s2
2006.07.04 21:43

Kathaarai, yra tarp teisingų kompų adminų paplitęs toks principas KISS, t.y. Keep It Simple, Stupid. apie tai brotheris ir kalbėjo. pvz. parašyt tą pačią mintį galima ir su mažesniu skyrybos ženklų skaičiumi:

| Grupės darbai „A Blaze In The Northern Sky“,
| Transilvanian Hunger“ ar „Under A Funeral Moon“ jau
| seniai …

tai va tiek tos skonio išraiškos :)

Kathaaras
2006.07.04 21:09

taip, butent, nutyli:)

brotheris
2006.07.04 21:01

Nei kiek neprieštarauja

speigas
2006.07.04 20:48

gal.ziurejau ir darkthrone self bio.Tai ten is viso nutyli chebra kas ir kaip:)

Kathaaras
2006.07.04 20:29

speigai, del zephyrouso isejimo meto…remiausi ivairiais saltiniais, ir nezymiai daugiau vietu radau, kur teigiama, kad jis paliko grupe po hungerio:) Be to, metal archyvai irgi taip teigia(jais tikiu).

Kathaaras
2006.07.04 20:28

tai kad sita ta pateikta nuotrauka, bro, priestarauja tavo ankstesniam postui.kaip tai suprasti?

brotheris
2006.07.04 20:17

http://img47.exs.cx/img47/2341/nazi27vp.jpg

Ravagas
2006.07.04 20:14

ne taip supratai ;)

Kathaaras
2006.07.04 19:55

ne, as ravaga pakritikavau, kad jis pateisino istaisyta gera skyryba, ty gal blogai ji supratau…maniau, kad jis prisidejo prie kruvos tu, kurie blogai skiria sakinius, bet mano, kad tai daro gerai…bet gal ne taip supratau

speigas
2006.07.04 19:46

o del Z, tai stai kaip:
After the recording of their next album Panzerfaust, Zephyrous (Ivar Enger) left the band, supposedly disappearing into misanthropy, although he did not perform on either Transilvanian Hunger or Panzerfaust. (NOTE: This is somewhat disputed but the band continues to state that Zephyrous’s last musical contribution was Under A Funeral Moon).
en.wikipedia.org/wiki/Darkthrone

speigas
2006.07.04 19:37

as irgi Kathaaro nesupratau. Pastabos buvo issakytos teisingai.Dvi grubios klaidos albumu pavadinimuse.
Gal ka supainiojai?

Ravagas
2006.07.04 19:15

kokios?

Kathaaras
2006.07.04 17:23

Keista del Ravago, zmogus mokosi licejuje, bet tokios spragos ishlenda:)

Kathaaras
2006.07.04 17:22

esant zodeliams butent, kaip, pries juos tokiu atveju dedamas kablelis…tik ka baigesi mokslo metai ir informacija dar karsta…

Shankeris
2006.07.04 17:19

nu gal ir taip (jei tame sakinyje nebūtų žodžio “kaip” sutikčiau, kad dvitaškis būtinas). tiek to, už pamokėlę 5Lt :)

Kathaaras
2006.07.04 17:09

vyrai, ne3.14sam proto…
Shankeri, tavo pavyzdys apgailetinas (no offence:)).
dvitashkis tame sakinyje yra BUTINAS(o ne pasirinktinis), nes yra isvardijimas po apibendrinamojo zodzio.Apibendrinamasis zodis-,,darbai”
Kadangi isvardijimas gramatinio demens viduryje, po jo reikia deti arba kableli, arba bruksni.Dejau bruksni…
Nerastingi jus, zmones…
Birute, taip, del zephyrouso nera aisku, dabar jau ir pats fenriz nebepamena…

Ravagas
2006.07.04 14:06

jei taisom, tai viska:
“Transilvanian Hunger” (ne transylvanian)
“A Blaze in the Northern Sky” (“the” irgi reik)

:)))

Birutė
2006.07.04 14:02

Beje, kai kurie šaltiniai rodo, kad Zephyrous nebebuvo jau ir “Transylvanian Hunger”.

Birutė
2006.07.04 13:57

“Tokie grupės darbai, kaip: „A Blaze In Northern Sky“, „Transylvanian Hunger“ ar „Under A Funeral Moon“- jau seniai užsitarnavę kulto statusą ir yra laikomi vienais ir tt

dvitashkis ir bruksnys cia turi buti…”

Tai kad neturi čia būti nei :, nei –. Taip, kaip pataisyta, taip ir reikia.

brotheris
2006.07.04 11:20

Aha, man ir užstrigo “įmantriai sudėtinga” ir kablelių lietum prisotinta rašliava. Daugiau nieko. Išeinama iš krašto.

Beje, sveikinu su debiutu! :)

Shankeris
2006.07.04 02:19

Kathharai, nereikia dvitaškių dėti kiekviena proga, kur jie “tiktų”, bet nėra būtini.

TEISINGA: aš suvalgiau 2 obuolius, 4 kriaušes, 666 morkas.

NETEISINGA: aš suvalgiau: 2 obuolius, 4 kriaušes, 666 morkas.

už pamokėlę bus 10Lt :)

darek
2006.07.03 22:44

…albumas neypatingas, bet labai geras…
tais laikais klausiausi apsiputojes… dabar irgi klausausi… va po shio albumo DT man jau maziau kabina… ishimtis “Hate them”

hunter
2006.07.03 21:52

Jo Darkthrone man kultas…labai geras albumas kaip ir visi.

Kathaaras
2006.07.03 18:07

ir dark daug kur be reikalo istaisyta…

Kathaaras
2006.07.03 18:03

ei ei, kodel pataisyta taisyklinga skyryba?Kas cia dabar?stai taip turi buti:

Tokie grupės darbai, kaip: „A Blaze In Northern Sky“, „Transylvanian Hunger“ ar „Under A Funeral Moon“- jau seniai užsitarnavę kulto statusą ir yra laikomi vienais ir tt

dvitashkis ir bruksnys cia turi buti…

Valinnskas
2006.07.03 16:42

Kai pirmasyk isgirdau, tikrai ziauriai primine CELTIC FROST. Bet senieji CC yra ne DARK THRONE, todel man asmeniskai sis albumas neipatingas. Ir isvis BLACK METAL, kuris atsirado nuo 90′ , neklausau.

Tik prisiregistravę vartotojai gali rašyti komentarus