Jau vien norvegų paminėjimas neleidžia rimtai priimt tokio posto. Apie pačią temą per daug nesiplėsiu (nes px), daugiau parašysiu apie taktinę autoriaus klaidą (nes įdomiau).
Skaitau dabar
tokią knygutę, kuri, rodos, išties labai neblogai nušviečia pasaulinės scenos evoliuciją devintojo amžiaus gale ir visos Norvegijos įvykius. Norvegų "surimtėjimas" ir scenos, platesne prasme, susikūrimas, knygoje siejamas su Helvete parduotuvės atidarymu (1991 vasara) ir Euronymouso agitacija ("Under his influence, everyone's bands started playing black metal. He talked about how bands the image should go hand in hand with the music and how bands should believe in what they sing."; [apie Darkthrone] "I think Euronymous pushed them to take their music more seriously and to adopt a more serious black metal attitude and direction" - 220 psl).
Kaip bebūtų, prieš tai pasaulyje jau buvo: Master's Hammer, Blasphemy, Dissection (jau įgavę šiek tiek fanatizmo), Deicide, Sadistik Exekution (mental!!), Morbid, Samael, Sabbat (UK), Morbid Angel ir, ypač, Necromantia su Rotting Christ, kurie savo interviu, publikuotuose toje pačioje knygoje, pavarydavo (nusišnekėdavo?) ne ką prasčiau už Darkthrone ar Emperor. Ir čia buvo surašiau tik knygoje publikuotas grupes, o jų buvo gerokai daugiau. Taigi, galima daryt išvadėlę, kad pasaulinės tendencijos buvo atsiradusios gerokai anksčiau (iš šiknos traukiant, gal kokie 3 metai) už Norvegijos sceną. Tą autorius vertina, kaip Norvegijos izoliacijos padarinį - kone visai nebuvo metalo distributorių, nevykdavo koncertai, turai.
Ką norėjau pasakyt? Gal užteks vieną kart knist protą apie Norvegiją, kaip reiškinį supisusį arba sukūrusį visą sceną? Aišku, norint labiau panagrinėt šitą klausimą, reiktų ne tik remtis daugiau nei vienu šaltiniu, bet, ko gero, ir būti pragyvenus tuo metu :)
Bet, jei apie pačią temą (čia stipraus point'o nedarau), kas dar be Black Sabbath, kurių krikščioniškumas man yra labai jau kvescionuotinas? Trouble, Paul Chain? Kas dar? Ar iš tų kelių grupių tikrai galima spręst, kad krikščioniška tematika tikrai turėjo didelę reikšmę metalo evoliucijai klasikiniame periode (daleiskim, iki 1992)? Ar tas Black Sabbath tekstukas pradėjo tokį masinį judėjimą, kaip Venom ir krūva kitų?
Ieškom
grūdo.